مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین به منظور بررسی وضعیت کتابخانه‌های زندان بویین مرکزی بویین‌زهرا و اردوگاه کاردرمانی آراسنج از این مکان‌ها بازدید کرد.
کد خبر: ۵۴۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 25 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به منظور بررسی وضعیت کتابخانه‌های زندان بویین مرکزی بویین‌زهرا و اردوگاه کاردرمانی آراسنج از این مکان‌ها بازدید کرد.

کتابخانه‌های زندان بویین‌زهرا به صورت مشارکتی اداره می‌شود و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین وظیفه تأمین کتب مناسب و غنی را برای این کتابخانه‌ها برعهده دارد.

 

طی این بازدید کیامینی رئیس زندان مرکزی بویین‌زهرا ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین، گزارشی از تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی موجود در زندان را ارائه داد و اظهار داشت: از جمله برنامه‌های فرهنگی و آموزشی که در این مرکز برگزار می‌شود برنامه صبح خانواده یا پایش نام دارد که با برگزاری نماز صبح آغاز شده و در ادامه برنامه تی.سی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه تی.سی برگزاری زیارت عاشورا، کلاس‌های قرآن و عقیدتی، صبحانه و هواخوری و تماس با خانواده‌ها در برنامه صبحگاهی تا هنگام ناهار برای زندانیان در نظر گرفته شده است.

رئیس زندان مرکزی بویین‌زهرا یادآور شد: در هنگام بعد از ظهر کار در اجتماع است که زندانیان با انجام کار بسته‌بندی برای شرکت‌های مختلف کسب درآمد کرده که به امرار و معاش آن‌ها کمک می‌کند.

بابایی رئیس اردوگاه کاردرمانی آراسنج هم در ادامه فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد و گفت: در اردوگاه آراسنج بعد از برنامه‌های صبحگاهی همیشگی، برنامه اشتغال نشستی با بسته‌بندی کالا ها برای شرکت‌های مختلف جهت ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان بوده و هزینه دستمزد به حساب شخصی آنان واریز می‌شود.

وی بیان کرد: در اردوگاه کاردرمانی آراسنج احداث کارگاه خیاطی، کارگاه صنایع چوبی برگزاری کلاس‌های فرهنگی، آموزشی، روانشناسی و برنامه‌های ورزشی و دیگر برنامه‌های آموزشی، تربیتی و کلاس‌های سواد آموزی برای زندانیان برگزار می‌شود.

گفتنی است، پس از ارائه گزارش توسط مسؤولان زندان‌ها از کتابخانه‌های مشارکتی این مراکز بازدید به عمل آمد.

کتابخانه‌های مشارکتی آراسنج و زندان مرکزی هرکدام دارای چهار هزار و 300 جلد کتاب بوده که در مجموع بیش از هشت هزار و 500 جلد کتاب در کتابخانه‌های این دو مرکز وجود داشته است و بیش از 200 نفر هم در این کتابخانه‌ها عضویت دارند و از منابع موجود در آن بهره مند می‌شوند.

در پایان این دیدار اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه مسؤولان زندان‌ها جهت بازدید و بررسی مشکلات کتابخانه‌های این مراکز گفت: کتاب و کتابخوانی از جمله ابزاری است که موجب آرامش خاطر زندانیان شده و در کاهش تمایل به ارتکاب جرم مؤثر است.

وی یادآور شد: کتابخوانی موجب آرامش ذهنی شده و تحمل دوری از خانواده را برای آنان سبک کرده و موجب می‌شود که فرد بعد از رهایی از بند و زندان با آموخته‌های دوران حبس زندگی پرنشاطی را آغاز کند چراکه در زندان زمان‌های خود را به فرصت تبدیل کرده است.

در پایان مدیرکل کتابخانه های استان قزوین در راستای تجهیز کتابخانه‌های زندان‌ها از جهت تأمین کتاب‌های مورد نیاز و همچنین تأمین تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قول مساعد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار