معاون عمليات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری قزوين گفت: آتش‌نشانان قزوين در آذر ماه امسال در 252 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفا حريق حاضر شدند.
کد خبر: ۵۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 25 December 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، قدیر موسی‌خانی اظهار داشت: تماس‎های مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در آذر ماه سال جاری، آتش‌نشانان را به 252 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش‌نشانان با اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: عملیات‌های انجام شده در این مدت مربوط به تصادف یا واژگونی خودرو 12 مورد، حریق منزل مسکونی و مغازه 25 مورد، حریق خودرو 10 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 39 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکونی 14 مورد، نشت گاز منوکسید کربن 16 مورد ، مشاهده و گیر کردن حیوانات وحشی 9 مورد، آتش‌سوزی سطل زباله و ضایعات و علف‌های هرز 33 مورد، حریق باغ 17 مورد، پنج مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 61 مورد حوادث دیگر بوده که آتش‌نشانان با حضور به موقع نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه گستره فعالیت‌های این سازمان صرفاً مهار آتش‌سوزی نیست، تصریح کرد: آتش‌نشانان ایستگاه‌های هشت‌گانه قزوین به تمام حوادث امداد و نجات و اطفا حریق در حوزه شهری و حتی در بعضی موارد به واسطه درخواست کمک از شهرهای استان در حوزه برون‌شهری هم خدمت‌رسانی می‌کنند.

موسی‌خانی با اشاره به لزوم فراگیری آموزش‌های ایمنی و نگهداری یک دستگاه خاموش‌کننده در منزل و محل کار، از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت کامل موارد ایمنی از وقوع حوادث مختلف جلوگیری کرده و در زمان بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 آتش‌نشانی تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار