عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: موضوعی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، حدود آرامستان‌ها است و باید برای آن طرح جامعی حداقل تا 50 سال آینده تهیه و این مهم را پیش‌بینی کرد که بهشت فاطمه(س) تا چند سال آینده پاسخگوی نیاز شهروندان است.
کد خبر: ۵۴۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 25 December 2017

 

به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، احد چگینی طی جلسه‌ای که امروز در تالار اجتماعات شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، به لایحه احداث باشگاه شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: قطع به یقین احترام به نظر کارشناسی کمیسیون‌ها امری ضروری است و وقتی طرحی به کمیسیونی ارجاع داده می‌شود باید به نظر اعضای کمیسیون احترام گذاشت.

وی ادامه داد: اما به نظر بنده از آنجایی که لایحه تأسیس باشگاه لایحه مهمی است، ضرورت مداخله در آن بیشتر به نظر می‌رسد اگر این لایحه تکثیر و در اختیار همکاران قرار گرفته و بعد رأی‌گیری شود، بهتر است؛ برای نمونه در یکی از بندهای این لایحه آمده است کارشناس شهرداری باید مورد تأیید شورا باشد، با توجه به اینکه شورای شهر موضوعی را تأیید نمی‌کند بلکه آن را تصویب و رد می‌کند، پس بهتر است برای منجز شدن لایحه، اساسنامه پس از أخذ نظر اعضای شورای اسلامی شهر رأی‌گیری شده تا بهترین تصمیم را بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: حتی می‌توان در رابطه با لایحه‌ای به این مهمی کمیسیون تلفیقی اداری و مالی و حقوقی برگزار کرد.

چگینی یادآور شد: فکر می‌کنم اگر چند روزی برای چکش‌کاری بیشتر این لایحه مهلت داده شود، بتوان لایحه‌ای مناسب‌تری را به وزارت کشور ارجاع داد.

این عضو شورا در ادامه جلسه در خصوص با موضوع آرامستان‌ها توضیح داد: یکی از نگرانی‌های مردم بابت مراجعه به بهشت فاطمه(س) و تردد در این مسیر بوده که راهکارهایی را می‌توان برای این موضوع ارائه داد و یکی از این راهکارها پوشاندن قسمت رودخانه برای تعریض کردن این مسیر است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: از سمت راه‌آهن و قسمت جنوبی بهشت فاطمه(س) یک دسترسی بین مزارع وجود دارد که دقیقاً به جاده گاز می‌رسد؛ این محور که انتهای آن در پشت سی.ان.جی قرار می‌گیرد، می‌تواند با حفظ باغستان سنتی، یک دسترسی رفت و برگشت را برای مردم ایجاد کند.

چگینی مطرح کرد: برخی اوقات مشاهده شده که شهروندان قزوینی به صورت ناشایستی اموات خود را تشییع می‌کنند و اگر پل امام رضا(ع) هم احداث شود، باید یک زیرگذر برای عبور مردم تعبیه شود.

وی اذعان کرد: همچنین باید تعامل با مسؤولان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان داشت که درب جنوبی امامزاده حسین(ع) را برای رفت و آمد مردم باز کنند چراکه این درب بسته است و مردم برای رفت و آمد از روی نرده‌ها عبور می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: یک موضوعی که سال‌های گذشته در رابطه با آن بحث شده، تعویض سنگ قبر شهدا بود که بهتر است این طرح در دستور کار قرار بگیرد و ادامه‌دار باشد.

چگینی با اشاره به راه‌اندازی موزه آرامستان تشریح کرد: بحث دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد، راه‌اندازی این موزه بوده چراکه سنگ قبور قابل تبدیل به اسنادی که می‌توان آن‌ها را به صورت مکتوب درآورد، است و برخی از آن‌ها قدمت 200 ساله دارد.

 این عضو شورا ادامه داد: در برخی از روستاهای قدیمی سنگ‌های قبر 100 ساله به یغما می‌رود که می‌توان از این سنگ‌ها استفاده و موزه آرامستان را راه اندازی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: ناگفته نماند بعضی از مفاخر شهر در این آرامستان‌ها آرمیده‌اند که بهتر است تندیسی بر سر قبور آن‌ها نصب شود.

چگینی بیان کرد: موضوعی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، حدود آرامستان‌ها است و باید برای آن طرح جامعی حداقل تا 50 سال آینده تهیه و این مهم را پیش‌بینی کرد که بهشت فاطمه(س) تا چند سال آینده پاسخگوی نیاز شهروندان است و بعد از آن چه مکانی را برای استفاده عموم مدنظر دارند؟

وی اضافه کرد: آرامستان بهائیان در نزدیکی لشکر 16 زرهی و بسیاری از آرامستان‌های شهر قزوین باید ساماندهی شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در پایان این جلسه در خصوص ساماندهی آرامستان مسیحیان و تبدیل آن به پارک قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار