مدیر شهرسازی اداره‌کل راه قزوین خبر داد
مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تصویب تعیین چارچوب پایش، مناطق آمایشی الموت، طارم، کوهین، آوج و آبگرم برای استقرار واحدهای دامی در استان تعیین شد.
کد خبر: ۵۴۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 24 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی از تصویب مصوبه تعیین چارچوب برای پایش و استقرار واحدهای دامی در سطح استان بر اساس ملاحظات طرح آمایش در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی خبر داد و اظهار داشت: در ادامه مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی مبنی بر لزوم تعیین ظرفیت استان در بخش دامداری این موضوع بر اساس ملاحظات آمایش و مدیریت پسماند و انرژی و رعایت مسائل زیست محیطی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی در مورد طرح ساماندهی واحدهای دامداری استان بیان کرد: این مصوبه بر اساس رعایت ملاحظات گازهای گلخانه‌ای و استفاده از ظرفیت دامداری‌ها در جهت تولید انرژی که مورد تأکید کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی بوده، به انجام رسیده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: در جلسات مشترک با سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی، مصوبه تعیین چارچوب جهت پایش و استقرار واحدهای دامی استان با توجه به بررسی طرح آمایش استان و بر اساس ظرفیت زیستی و ردپای اکولوژیک با رعایت همه الزامات زیست محیطی تصویب شده است.

اسماعیلی گفت: در بررسی‌های انجام شده توسط کارگروه امور زیربنایی، مناطق آمایشی الموت، طارم، کوهین، آوج و آبگرم مناسب‌ترین مکان‌ها برای استقرار دامداری تعیین و مقرر شد صدور مجوز دامداری فقط جهت انتقال دام از داخل روستا به بیرون انجام گیرد و مجوز جدیدی خارج از این موضوع صادر نمی‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین در دوازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان مقرر شد سیاست‌های تشویقی برای استقرار فعالیت دامداری در مناطق اولویت‌دار آمایشی جهت استقرار دامداری همانند الموت، طارم و کوهین و آوج و آبگرم تعیین و فعالیت‌های واحدهای کشت و صنعت با حداقل زمین 50 هکتاری با توجه به مناطق آمایشی و پس از بررسی توسط کارگروه زیربنایی و شهرسازی صادر شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد: این مصوبه برای تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار