اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، یکی از ملاک های ارزیابی فرمانداران، بخشداران ، شهرداران و دهیاران در دستور کار استانداری مازندران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۴۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 22 December 2017

به گزارش تابناک : مدیر مؤسسه بازیافت و مدیریت مواد زائد جامد مازندران  در بهشهر گفت:  در مازندران به صورت عادی روزانه  33 هزار تن زباله تولید می شود و در ایام سفرهای  تابستانی هم وطنان عزیز این رقم به  2 برابر  افزایش یافته که باید مدیریت شود.

 مهدوی تعداد مکانهای دفع پسماند های استان را 27 مرکز اعلام کرد و افزود:  بر اساس قانون برنامه  (5 و 6)  توسعه , قرار بود این طرح به 9 مرکز به صورت شهر های هدف تقلیل پیدا کند که این اتفاق نیافتاد و متاسفانه این مراکز جوابگوی بازیافت زباله در استان نمی باشند.

 وی یاد آور شد: از نظر سخت افزاری شاید اقدامات خوبی برای دفن یا بازیافت پسماندها  انجام شده باشد، اما اصولی ترین، مهتمرین و اساسی ترین کار تفکیک زباله از مبدا می باشد که باید آن را جدی بگیریم.

 مدیریت پسماند استان خاطر نشان کرد: 70% زباله های ما تر و 3% باقیمانده خشک می باشد و اگر طرح تفکیک پسماند از مبداء به خوبی در استان اجرا شود کاهش 35 درصدی زباله را مشاهده خواهیم کرد.

 مهدوی افزود: جای مناسبی برای دفن زباله در مازندران وجود ندارد و با توجه به اینکه 10 تا 15 درصد از زباله های خشک قابل بازیافت هستند ، موقعیت بسیار خوبی را برای درآمد زایی در خانوارها فراهم می کند.

  وی در پایان یادآور شد: مجموع تفکیک پسماند در کشور 10درصد بوده و در مازندارن 3 تا 5 درصد می باشد و به دلیل شرایط اقلیمی خاص مازندارن، هیچ جایی برای دفن پسماند وجود ندارد و اگر این طرح به خوبی اجرا شود تا 35درصد شاهد کاهش حجمی زباله خواهیم بود.





منبع : صدا وسیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار