کد خبر: ۵۴۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸ 20 December 2017
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از ابراز گلایه از انتشار برخی اخبار کذب، گفت: فعالیت ستاد صبر این استان با هدف کاهش پرونده‌های وارده به دستگاه قاضیی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین غلام‌رضا مزارعی در نشست ستاد صبر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این نشست به منظور استفاده از ظرفیت روحانیون، فرهنگیان، نیروهای نظامی و انتظامی و ادارات و سازمان‌های حمایتی در ایجاد صلح و سازش تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد صبر، ستاد صلح و سازش، بخشایش و رضایت بوده و باید همه ارکان کشور در آن ایفای نقش کنند، عنوان کرد: یکی از نعمت‌های خداوند، صبر در مقابل ناملایمات بوده و در این زمینه در کلام حق و پیامبر و ائمه اطهار (س) سفارشات زیادی شده است.

مزارعی با ذکر بخشی از فرمایش مولای متقیان در نامه ی47 نهج البلاغه در خصوص صلح و سازش گفت: امام اول شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) همه را به اصلاح ذات البین بر اساس رفاقت و دوستی و معاشرت خوب با مردم وصیت کرده است.

وی تصریح کرد: خداوند پیامبر را به واسطه آن محبوب القلوب مردم قرار داد که با مردم رفاقت کردند و شریعت مقدس اسلام بر پایه صلح و صبر پایه ریزی شد و در بررسی آیات الهی و مبنای زندگی بشریت، آرامش دل‌ها بر اساس صلح و سازش استوار شده است.

مزارعی فلسفه صبر را استفاده از فرهنگ دینی، اعتقادی و مذهبی دانست و افزود: مردم ولایی، عزیز، خوب و شایسته استان مستحق خدمتند ممکن است فرهنگ‌های غلطی در بین متصدیان امور وجود داشته باشد. اما با مردم نجیب و دوست داشتنی استان کهگیلویه بویراحمد و به راحتی می‌توان کنار آمد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌ از افرادی که نسبت به انتشار اخبار کذب اقدام می‌کنند، ادامه داد: گاهی اوقات در مجموعه‌ای اقدام به خودزنی‌ها و نامه نگاری‌هایی می‌شود، ما متولیان و مسئولان و مدیران باید خودمان را اصلاح نماییم اگر بد عمل کنیم و با مردم رفاقت نکنیم مردم ما را‌‌ رها خواهند کرد.

مزارعی افزود: در این استان ظرفیت وجود دارد که 80 درصد از مواردی که به دادگستری مراجعه می‌نمایند را با صلح و سازش مختومه نمود و برای رسیدگی 20 درصد از موضوعات دیگر در دستگاه قضایی و انتظامی وقت صرف شود و این نکته را هم متذکر شوم که خروجی کار قضایی، ریشه اصلی اختلاف را از بین نمی‌برد.

وی حجم و تراکم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را معضلی برای کشور دانست و گفت: این حجم پرونده سبب شده که دستگاه قضایی به کارهای روزمره نرسد و شایسته است، روحانیون، ریش سفیدان و متنفذین و افراد ذی نفوذ و صاحب کلام در فامیل، طوایف و عشایر برای بالا بردن فرهنگ اجتماعی، آستانه تحمل مردم و تقویت و تدین مردم تلاش کرده تا وقت مردم در راهروهای دادگاه‌ها صرف نشود و چنانچه قانع نشدند به مراجع قضایی راهنمایی شوند.

مزارعی تاکید کرد: در صورتی ستاد صبر کمک نماید ورودی به محاکم کمتر می‌شود و هنگامی که پرونده کم تری به دستگاه قضایی وارد شود آراء متقن تری صادر می‌شود بنابراین وظیفه ماست که جامعه را به سوی فرهنگ بخشش هدایت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار