رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صنایع تبدیلی موجود با تولیدات استان سازگاری ندارد و این‌گونه صنایع برای تامسون مناسب نیست، گفت: احتمال بروز سرما در سال‌های آینده وجود دارد و باید در برابر بحران‌های طبیعی چاره اندیشی شود.
کد خبر: ۵۴۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 20 December 2017
به گزارش تابناک : دلاور حیدرپور در جلسه پهنه‌بندی مرکبات استان مازندران که در باغ گیاه‌شناسی نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: تغییرات و نوسانات آب‌وهوا، اشباع ظرفیت تولید میوه در استان و نیز نبود تنوع کافی در تولید مرکبات باعث شد زمینه صادرات فراهم نباشد.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی موجود با تولیدات استان سازگاری ندارد و این‌گونه صنایع برای تامسون مناسب نیست، افزود: احتمال بروز سرما در سال‌های آینده وجود دارد و باید در برابر بحران‌های طبیعی چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی مناسب و شناسایی فرصت‌های جدید برای توزیع مرکبات اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: برای تغییر رقم و حضور در بازارهای جهانی، پهنه‌بندی مرکبات برای افزایش صادرات انجام شود و متناسب با سلیقه کشورهای هدف تولید داشته باشیم و از اقدامات مرکز تحقیقات که چه اقداماتی انجام دادند نیز بهره‌گیری شود.

حیدرپور در پایان با بیان اینکه ارقام سازگار با هر منطقه‌ از استان باید معرفی شود،گفت: با توجه به وجود پژوهشکده تحقیقات مرکبات در استان، انتظار داریم برای مشکلات موجود در حوزه مرکبات راه‌حل‌هایی ارائه شود.






منبع : بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار