مدیر حوزه مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد استان ایلام گزارشی از ساخت مسکن برای مددجویان روستای سیرکانه در بخش هلیلان استان ایلام ارائه کرد.
کد خبر: ۵۴۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷ 18 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  فرزاد زینی وند مدیر حوزه مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: تعداد چهار واحد مسکونی برای چهار خانواده مددجو که از تنها بازماندگان این روستای دورافتاده و محروم هستند ساخته‌شده و به‌زودی به این خانوارها واگذار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه زیربنای این واحدهای مسکونی 220 مربع است افزود: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی بیش از 100 میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و کمک‌های خیران هزینه شده است.
 
زینی وند در ادامه گفت: روستای سیرکانه از محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین روستاهای بخش هلیلان در این استان بوده که خانوارهای این روستا با مشکلات گوناگون دیگری ازجمله نداشتن جاده و راه دسترسی مناسب و نیز آب آشامیدنی مواجه هستند.
 
مدیر حوزه مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه در ساخت این واحدهای مسکونی آیین‌نامه فنی 2800 رعایت شده است افزود: به خاطر مشکلاتی که ذکر شد انتقال مصالح به این روستای دورافتاده با دشواری صورت گرفته است.
 
وی افزود: وضعیت مسکن مددجویان ساکن در روستای سیرکانه قبل از ساخت این واحدهای مسکونی در بدترین شکل ممکن بوده و این خانوارها در ساختمان‌های گلی، تاریک و کوچک ساکن بوده که هرلحظه امکان فروریختن آن‌ها وجود داشته است.
 
زنی وند همچنین گفت: این روستا قبلاً بیش از 70 خانوار سکنه داشته که بیشتر آن‌ها به خاطر مشکلاتی از قبیل جاده، نبود آب آشامیدنی، دور بودن از نقاط دارای امکانات رفاهی و خصوصاً نداشتن مسکن مناسب از این روستا مهاجرت کرده‌اند و هم‌اکنون تنها هفت خانوار ساکن این روستا هستند که کمیته امداد برای جلوگیری از مهاجرت آنان برای چهار خانوار آنان که مددجوی این نهاد هستند خانه ساخته است.
 
وی در ادامه گفت: کمیته امداد استان ایلام از سال گذشته تاکنون بیش از 100 واحد مسکونی با همکاری سپاه پاسداران و خیران برای نیازمندان بخش هلیلان این استان ساخته که در این زمینه بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار