عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین به حل مشکل بازنشستگی کارمندان با سابقه شهرداری قزوین تأکید کرد و گفت: حدود 40 نفر در شهرداری مشغول به کار هستند که لیست آن‌ها در تأمین اجتماعی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۳۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی عبدالرزاقی در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در تالار شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، به حل مشکل بازنشستگی کارمندان با سابقه شهرداری قزوین تأکید کرد و اظهار داشت: حدود 40 نفر در شهرداری مشغول به کار هستند که لیست آن‌ها در تأمین اجتماعی وجود ندارد، این روند برای شهرداری مشکل ایجاد کرده است و واقعاً کارکنان این نهاد با مشکل مواجه شده‌اند.

وی در خصوص قراردادهای کارگری قانون کار که بخشی از آن را تأمین اجتماعی اجرا می‌کند، افزود: افراد تا سن 65 سالگی باید کار کنند و در این سن بازنشسته می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: کارکنانی در شهرداری مشغول به کار هستند که 36 تا 37 سال سابقه کار دارند اما باز هم مشغول به فعالیت هستند؛ مشکل بازنشستگی آنان را با وجود اینکه مربوط به قانون اداره کار است، سازمان تأمین اجتماعی قادر به حل است.

عبدالرزاقی مطرح کرد: با این شرایط فرد باید تا 40 سال کار کند تا به سن بازنشستگی برسد و این شرایط را افراد بسیاری در سیستم شهرداری دارند، که باید مشکل آن‌ها حل شود.

این عضو شورا همچنین در جریان بررسی لایحه تاکسی اینترنتی گفت: بیش از چهار هزار راننده تاکسی در شهر مشغول به فعالیت هستند که برخی از آن‌ها حداقل سابقه 30 تا 40 ساله فعالیت دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همچنین 120 آژانس وجود دارد که آیین‌نامه‌ها و ضوابط تاکسیرانی را رعایت کرده و به فعالیت مشغول شدند، در این مجموعه بیش از پنج هزار نفری در شهر به فعالیت می‌پردازند.

عبدالرزاقی یادآور شد: در بسیاری از خیابان‌ها تاکسی‌ها خالی تردد می‌کنند که معتقد هستم تعداد تاکسی‌های شهر قزوین به نسبت جمعیت بیشتر است؛ یعنی امروز این افراد نمی‌توانند هزینه استهلاک و امورات زندگی خود را تأمین کنند و با آمدن اسنپ و افزودن بین 100 و یا حتی یک هزار خودرو دیگر به ناوگان حمل و نقل، بدون نظارت تاکسیرانی و مجموعه مدیریت شهری با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرها مشکل وجود داشت که برخی راننده‌های شخصی مشکلات امنیتی و غیره به وجود آورده بودند و باید برای اجرای این امر در قزوین بسیار دقیق و حساب شده عمل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار