معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد:
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیش از 82 درصد کل محتوای جهان در فضای مجازی تصویری است، گفت: می‌توان بخشی از این موضوعات را به اشاعه فرهنگ نماز اختصاص داد.
کد خبر: ۵۳۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین حمید ضیایی‌پور در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع فضای مجازی و نماز که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شود، با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید با ارائه محتوای معارف اسلامی پاسخگوی نیازهای جامعه باشند، اظهار داشت: با توجه به تکنولوژی روز دنیا و فضای مجازی باید موضوعات مرتبط با نماز را در این فضاها منتشر کرد تا اثرگذاری بیشتری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی جشنواره تولید محتوای نماز اذعان کرد: شناسایی استعدادها در این بخش می‌تواند ما را به اهدافی که مدنظر داریم، رهنمون کند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند در خصوص ترویج نماز تلاش کنند که در این زمینه آموزش و پرورش می‌تواند نحوه ارتباط دانش‌آموزان با نماز را مدنظر قرار داده و گام‌های ارزنده‌ای در ترویج و تبیین آن بردارد.

ضیایی‌پور با بیان اینکه بیش از 82 درصد کل محتوای جهان در فضای مجازی تصویری است، اضافه کرد: می‌توان بخشی از این موضوعات را به اشاعه فرهنگ نماز اختصاص داد.

این مسؤول مطرح کرد: نقش مساجد و نمازخانه‌ها در فضای مجازی و درج پیام روزانه در خصوص ترویج اقامه نماز می‌تواند مخاطب را به سوی این مهم سوق دهد.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد یادآور شد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند در تبلیغ دین مؤثر باشد، می‌توان به برگزاری مسابقه عکس و نماز، داستان‌نویسی کوتاه در خصوص نماز، اذان در فضای مجازی و غیره اشاره کرد.

ضیایی‌پور با بیان اینکه راه‌اندازی جشنواره محتوای دیجیتال موجب بروز استعدادها می‌شود، عنوان کرد: طی سال جاری برای حمایت از توسعه محتوی در این مرکز بیش از 90 عنوان موضوع که مانع تولید محتوی بوده، شناسایی شده است.

گفتنی است در پایان برگزیدگان جشنواره محتوای نماز در فضای مجازی در قزوین معرفی شدند.

همچنین رونمایی از کتاب نماز صبح اثر حسن شکیب‌زاده برگزیده خاطرات اجلاس سراسری نماز در استان و نخستین شبیه‌ساز سه‌بُعدی آموزش نماز در اجلاس استانی نماز قزوین رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار