سرپرست شعبه جمعیت هلال‌احمر آبیک بیان کرد
سرپرست شعبه جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک گفت: 380 خانوار روستای قشلاق این شهرستان زیر پوشش طرح خادم قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۳۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴ 17 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا جاهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهرستان آبیک واقع در بالای اتوبان در حال احداث است که اسکلت‌بندی آن انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار، در سال آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فعلی در جنب رستوران لاله صحرا واقع در اتوبان در کانکس مستقر است که با تکمیل ساختمان جدید، امدادگران به فضای جدید منتقل می‌شوند.

سرپرست شعبه جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک ادامه داد: در هر فصلی دوره‌های بازآموزی برای امدادگران و نجات‌گران برگزار می‌شود که از نظر علمی و تئوری از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

جاهد با اشاره به اتمام اجرای طرح خادم در روستای قشلاق شهرستان آبیک اضافه کرد: این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز شده و تا آذر ماه امسال ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: 380 خانوار سهمیه اجرای طرح خادم در روستای قشلاق شهرستان آبیک بوده و تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

این مسؤول اذعان کرد: در طرح خادم مربیان هلال‌احمر، 380 خانوار روستایی قشلاق را از آموزش‌های لازم در زمینه زلزله بهره‌مند کرده‌اند.

سرپرست شعبه جمعیت هلال‌احمر شهرستان آبیک افزود: در طرح خادم برای شهرها و روستاهای شهرستان آبیک یک هزار سهمیه در نظر گرفته  شده که دستور اجرای آن هنوز اعلام نشده است.

جاهد ادامه داد: امدادگران بر اساس دوره‌هایی که گذرانده‌اند به امدادگران درجه سه، دو و یک تقسیم‌بندی می‌شوند که آزمون امدادگران در شهرستان و آزمون نجات‌گران در استان و آزمون درجه ایثار که پس از سه درجه است، در سازمان جمعیت هلال‌احمر واقع در تهران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در آزمون کسب دوره ایثارگر از شهرستان آبیک 6 نفر از امدادگران شرکت کردند که هنوز نتیجه این آزمون اعلام نشده است.

این مسؤول با اشاره به ارسال محموله هدایای مردم شهرستان آبیک به تازگی به استان زلزله‌زده کرمانشاه بیان کرد: این محموله شامل یک هزار و 256 بسته آبمیوه، 115 پاکت شیر، یک هزار و 416 بسته بیسکویت، 264 بسته دستمال کاغذی، 835 بسته پوشاک بهداشتی زنانه و 53 پوشاک بهداشتی بچه‌گانه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار