رئیس شورای شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مرکز پژوهش با ابلاغ اساسنامه از وزارت کشور سریع‌تر در قزوین ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ 17 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، حکمت‌الله داوودی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه ایجاد مرکز پژوهش در دوره چهارم شورا مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: در این دوره مقرر شده بود نتایج راه‌اندازی و روند اجرای برنامه‌های این مرکز در شهرهای مختلف به دست بیاید تا اعضا بدانند که چقدر می‌تواند تأسیس آن در رفع مشکلات شهری تأثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: اگر مرکز پژوهش در شورا بخواهد راه‌اندازی شود متحمل زمان بیشتری است به همین دلیل باید اساسنامه تأسیس این مرکز که توسط وزارت کشور تأیید شده به شورا ابلاغ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: تحقق این مهم موجب می‌شود اقداماتی که باید در ایجاد مرکز پژوهش انجام شود، دوباره شورا انجام ندهد و در کوتاه‌ترین زمان بتواند آن را راه‌اندازی کند.
داوودی با بیان اینکه برخی شهرهای کشور به صورت مستقیم در راه‌اندازی مرکز پژوهش ورود کردند، گفت: باید تأثیرات این مرکزها در توسعه شهری برای اعضای شورا تبیین شود تا بدانیم چقدر ایجاد آن ضروری است.
وی با اشاره به اینکه شورای عالی استان در یکسان‌سازی و یکنواختی مرکز پژوهش اساسنامه‌هایی را تدوین کرده است، ابراز کرد: اگر این اساسنامه به شورای قزوین ابلاغ شود بهتر می‌توان در ایجاد این مرکز نتیجه گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در برنامه دوم پنج ساله شهرداری نیز شورای اسلامی شهر قزوین از همه نخبگان و کارشناسان در مسایل مختلف شهری مانند حمل و نقل و ترافیک، سیما و منظر شهری و معماری اسلامی دعوت کرده و نظرات آنها را گرفته است.
داوودی بیان کرد: در این برنامه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از همه پیشنهادات نخبگان استفاده کرده تا بتواند طرح‌هایی با کمترین نواقص و بیشترین بازخورد در توسعه شهری اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین به بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین طی یک هفته نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این بودجه ارائه دهند.
این عضو شورا عنوان کرد: همچنین اعضای شورا سیاست‌های کلی وزارت کشور را مطالعه کنند و براساس آن نظر دهند تا شورا نیز پیشنهادات کلی خود را به مسوولان مربوطه ارائه دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار