به مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از ابتدای خرداد تا کنون روزانه 10 تا 12 مورد علف هرز در سطح شهر همدان اطفا شده است.
کد خبر: ۵۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 28 June 2015
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از اطفاء روزانه 10 تا 12 مورد علف هرز در سطح شهر همدان از ابتدای خردادماه سال‌جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ "مسعود دهبانی" اظهار کرد: بارش‌های موقتی باران در فصل بهار موجب رویش علف‌های هرز در نقاط مختلف شهر شده و به این ترتیب با خشک شدن آن‌ها زمینه حریق علف‌های هرز فراهم آمده است و بدین ترتیب از اول خرداد سال‌جاری روزانه به طور متوسط 10 تا 12 مورد اطفاء علف هرز در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود.

وی افزود: یک مورد حریق گندم‌زار در منطقه باغات حیدره بالای شهر داشتیم که مجموعه آتش‌نشانی به محل حریق اعزام شدند اما به علت عدم نام‌گذاری کوچه باغات حیدره نیروهای امدادی برای یافتن مسیر دچار سردرگمی شدند.

دهبانی تاکید کرد: عدم نام‌گذاری کوچه باغاتی از این قبیل به نوعی یک نقص محسوب شده و موجب سردرگمی نیروهای امدادی می‌شود و احتمال اشتباه کردن آن‌ها در مسیریابی محل وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون سه مورد حریق گندم‌زار داشته‌ایم که نیروهای مجموعه آتش‌نشانی اقدام به اطفاء آن کرده‌اند.

دهبانی تصریح کرد: علت اصلی این گونه حوادث از جمله آتش گرفتن گندم‌زارها و علف‌های هرز مردم بوده و تنها بخش ناچیزی مربوط به خشکسالی و در نهایت آتش گرفتن خود به خودی علف‌های هرز و گندم‌زارها است به گونه‌ای که از ابتدای سال‌جاری تا کنون هیچ موردی از آتش گرفتن خودبخودی علف‌های هرز و سایر باغات نداشته‌ایم و علت اصلی هرگونه آتش‌سوزی مردم هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه آتش‌نشانی تنها در سطح شهر باید خدمات ارائه دهد، گفت: مجموعه آتش‌نشانی موظف به اطفاء حریق در سطح شهر بوده و وظیفه‌ای برای خاموش کردن حریق در خارج از حیطه شهری ندارد اما با این حال نیروها برای اطفاء حریق در روستاهای اطراف شهر نیز اعزام می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار