قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اطلاعات بیش از ۳ هزار خیر در سیستم بهزیستی به ثبت رسیده است، گفت: ۱۷ هزار مهد کودک زیر نظر بهزیستی راه‌اندازی شده است که حدود نیمی از این تعداد, روستا مهد هستند.
کد خبر: ۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ 16 February 2015
قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اطلاعات بیش از ۳ هزار خیر در سیستم بهزیستی به ثبت رسیده است، گفت: ۱۷ هزار مهد کودک زیر نظر بهزیستی راه‌اندازی شده است که حدود نیمی از این تعداد, روستا مهد هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام عبدالرحیم شهسواری ظهر امروز در همایش تجلیل از خیران و پیشکسوتان بهزیستی استان همدان اظهار داشت: در کشور ما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و باورها و تدین مردم، مسائل خیر و نیکوکاری به عنوان ارزش در جامعه مطرح است و مردم در انجام کارهای خیرخواهانه نسبت به هم سبقت می‎گیرند.

وی افزود: جامعه ما به سبب تشیع و عشق به خاندان علی ابن‌ ابی طالب(ع) و عصمت و طهارت کمک به هم نوع خود را به عنوان یک تکلیف شرعی و اجتماعی خود می‌دانند چرا که باورهای اسلامی به صورت عمیق در مردم تجلی پیدا کرده است.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اطلاعات بیش از ۳ هزار نفر فرد خیر و نیکوکار در سطح کشور در سیستم سازمان بهزیستی ثبت شده است و البته تعداد بسیاری از خیران نیز به صورت ناشناس و بدون حضور در صحنه عمومی کمک‌ها و حمایت‎های خود را به مددجویان اهدا می‎کنند.

وی با بیان اینکه خیران در سایه مبانی ارزشی اسلام حرکت می‎کنند، گفت: مقتدای این خیران امام علی(ع) است که شبانه به نیازمندان امدادرسانی می‌کرد و امروز نیز خیران با نیات خیرخواهانه خود به کمک نیازمندان و محرومان زیر پوشش بهزیستی آمده‌اند.

شهسواری بیان کرد: بیش از ۱۵۲ مأموریت برای سازمان بهزیستی کشور تعریف شده است که مولد این ظرفیت ارزشمند در کشور شهید فیاض‌بخش است که از سال ۱۳۵۹ با تأسیس سازمان بهزیستی زمینه را برای کمک به محرومان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بودجه امسال سازمان بهزیستی یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: این سازمان در سطح کشور ۵ میلیون نفر مددجو زیر پوشش دارد که ماهانه به این افراد حقوق و شهریه پرداخت می‌کند و با احتساب خدمات مشاوره‌ای ۱۰ میلیون نفر در کشور از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیشترین حمایت مؤثر توسط سازمان از طریق حمایت خیران انجام می‌شود، عنوان کرد: بیش از ۲ برابر بودجه بیش‌بینی شده برای سازمان، مردم و خیران از مددجویان حمایت می‌کنند و با سرمایه خود مراکز نگهداری از سالمندان و شیرخوارگان می‌سازند.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که دولت با آن مواجه است، امکان ندارد دولت به تنهایی بتواند تمام معضلات و مشکلات اجتماعی پیش‌روی جامعه را رفع کند بلکه حمایت و مشارکت مردم در برطرف کردن بخش عمده‌ای از مشکلات اثربخش است.

شهسواری با اشاره به فعالیت ۲۸ هزار مرکز زیر نظر سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: ۱۷ هزار مهد کودک زیر نظر بهزیستی راه‌اندازی شده است که نیمی از این تعداد روستا مهد هستند و کودکان این مراکز روزانه یک وعده غذایی گرم دریافت می‎کنند.

وی خیران را بهترین مشوقان سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات دانست و افزود: محرومیت‌زدایی امروز به عنوان سیاست اصلی دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفته است تا مشکلات در این مسیر بسیار زیاد است و مشارکت هر چه بیشتر مردم را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار