طی 6 ماه نخست سال جاری
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 22 مرکز اورژانس و آسیب استان قزوین با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، خدمات مادی و معنوی به 11 هزار و 496 نفر طی ماه نخست سال جاری ارائه کردند.
کد خبر: ۵۳۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 09 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تلاش در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد و در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه به شمار می‌آید، افزود: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با انجام مداخلاتی در کنترل و کاهش این آسیب اجتماعی نقش ایفا کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های ارجاع شده به بهزیستی سه هزار و 731 مورد بوده است، عنوان کرد: این اداره‌کل توانسته با مداخلاتی 20 درصد این پرونده‌ها را به سمت سازش هدایت کند.

وارثی با بیان اینکه در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همانند حاشیه‌نشینی و کودکان کار 22 مرکز اورژانس و آسیب در استان قزوین فعالیت می‌کنند، مطرح کرد: این مراکز خدمات مادی و معنوی به 18 هزار و 942 نفر در سال 95 و به 11 هزار و 496 نفر طی ماه نخست سال جاری ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه معتادان توسط شهرداری و نیروی انتظامی جمع‌آوری و به مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شود، تشریح کرد: این سازمان با اجرای برنامه‌هایی تلاش در کاهش این آسیب اجتماعی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: ایجاد 22 مرکز اقامتی نسبت به پذیرش و نگهداری بیماران متجاهر، تاسیس کمپ بانوان، راه‌اندازی پنج مرکز گذری کاهش آسیب، راه‌اندازی یک سرپناه شبانه، اجرای طرح روستایی پاک در مناطق روستایی از جمله این برنامه‌ها است.

وارثی یادآور شد: طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور برای 137 محلات شهری و روستایی مهدهای کودک، مؤسسه‌های آموزش عالی و محیط‌های کار، تشکیل خانواده درمانی برای خانواده‌های معتادان مقیم کمپ‌ها، ایجاد 11 تیم سیار برای ارائه خدمات بهداشتی به معتادان متجاهر و توزیع 12 هزار بسته بهداشتی به کارتن خواب‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی در کاهش آسیب اجتماعی است.

این مسؤول بیان کرد: پیمایش‌های خانوار در مورد شیوع مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در جمعیت عمومی کشور در سال 94 تا 93 بین سن 15 تا 65 سالگی استان قزوین در مصرف سیگار 12.6 درصد، قلیان 13.52 درصد و مشروبات الکلی  4.65 درصد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: همچنین مصرف مواد مخدر در مردان 4.18 و زنان 1.9 و مصرف دارو بدون تجویز پزشک 8.66 بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار