از سوی مدیرکل بهزیستی قزوین
مدیرکل بهزیستی استان قزوین فعالیت‌های این اداره‌کل را در راستای ارائه خدمات به جامعه هدف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشریح کرد.
کد خبر: ۵۳۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 09 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه تلاش می‌کند.

وی به تشریح فعالیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین اشاره کرد و گفت: دو هزار و 317 نفر زنان سرپرست خانوار، یک هزار و 719 نفر زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و 347 کودک از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: آموزش و نگهداری کودکان در مهدکودک 6 هزار و 213 کودک، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی 9 هزار و 777 مورد، تعداد کل پرونده‌های توانبخشی 23 هزار 156 مورد از دیگر فعالیت‌های بهزیستی بوده است.

وارثی با اشاره به اینکه پنج هزار و 320 نفر معلول تحت پوشش حمایت مستمر اداره‌کل بهزیستی استان قزوین است، عنوان کرد: این آمار به تفکیک نوع معلولیت جسمی 9 هزار و 236 مورد، ذهنی 5 هزار و 753 مورد، بینائی 4 هزار و 24 مورد، شنوایی پنج هزار و 613 مورد، روانی یک هزار و 468 مورد، صورت و گفتار یک هزار و 483 مورد، سالمند یک هزار و 54 مورد و ضایعه نخاعی 635 مورد است.

وی خاطرنشان کرد: افراد بهره‌مند از برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی 6 هزار و 628 مورد در 952 روستا، ارائه مشاوره ژنتیک به پنج هزار نفر، پذیرفته‌شدگان در مراکز میان مدت اقامتی درمان اعتیاد 6 هزار نفر و مراکز مشاوره حضوری و خط تلفنی 1480، 34 هزار نفر از فعالیت‌های دیگر بهزیستی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: برنامه‌های غربالگری بینایی و شنوایی 65 هزار نفر از نوزادان و کودکان، تأمین مسکن خانواده‌های معلولان و نیازمندان واحدهای در دست احداث سه هزار و 531 مورد و واگذاری یک هزار و 619 مورد از وظایف این اداره‌کل است.

* تشریح فعالیت‌های بهزیستی در برنامه ششم توسعه

این مسؤول با اشاره به برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی تصریح کرد: در این برنامه حمایت مادی مستمر از خدمت‌گیرندگان زیر پوشش سازمان بهزیستی به هفت هزار و 994 خانوار تعریف شده است که این تعداد، دو هزار و 317 نفر از زنان سرپرست خانوار، پنج هزار و 330 نفر از معلولان و 347 نفر از کودکان بی‌سرپرست هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: حمایت از زنان سرپرست خانوار پشت نوبت برای دریافت خدمات سازمان بهزیستی 500 نفر و حمایت بیمه‌ای تأمین اجتماعی زنان شهری به تعداد یک هزار و 35 نفر، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستای و عشایری به تعداد 387 نفر است.

وارثی مطرح کرد: از دیگر خدمات اداره‌کل پزشکی استان قزوین می‌توان به نگهداری و توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن 900 تخت فعال، آموزش توانبخشی روزانه و ویزیت در منزل و طرح مراقبین با ظرفیت 600 نفر و مراکز سازمان بهزیستی اعم از دولتی و غیردولتی 305 مرکز اشاره کرد.

وی گفت: حمایت از تولید و اشتغال در قالب مهارت‌افزایی، ارتقای دانش حرفه‌ای و حمایت از مشاغل 572 تعهد سال 96، حمایت مادی از دانشجویان داخل کشور به تعداد 430 دانشجو، اجرای برنامه توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی به تعداد 635 نفر و مناسب‌سازی محیط زندگی و خودروی معلولان به تعداد 1450 نفر از برنامه‌های دیگر تعریف شده در برنامه ششم توسعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار