معاون حفاظت و بهره بردای آب منطقه ای استان اردبیل گفت: جریمه برداشت مازاد آب به ویژه در بخش کشاورزی در استان تعیین شده است.
کد خبر: ۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ 16 February 2015

بهروز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: پیش از این جریمه ای برای برداشت مازاد آب تعیین نشده بود و نابسامانی عمده در این خصوص مشاهده می شد.

وی با بیان اینکه برخی کشاورزان به کمبود منابع‌آبی توجه نداشتند و برداشت بی رویه از منابع و چاه ها داشتند، اضافه کرد: در حال حاضر جریمه برای برداشت مازاد از منابع تعریف شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه استان تصریح کرد: مقدار جریمه از ۳۵۰ تومان تا ۱۰ هزار تومان برای هر متر معکب است که بر اساس نوع منابع آبی و وضعیت برخورداری منابع محاسبه می شود.

به گفته محمدی فردی که برداشت مازاد دارد تا دو سال فرصت خواهد داشت تا نوع مصرف خود را در عین حال که جریمه برداشت مازاد را می پردازد اصلاح کند.

وی افزود: در سال سوم در صورتی که برداشت کننده روال مصرف خود را تغییر نداد پروانه برداشت وی لغو می شود و به صورت کامل اجازه برداشت نخواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان از دیگر اقدامات تعدیل برداشت از چاه های کشاورزی را پیشنهاد تغییر ساعات کارکرد آن عنوان کرد.

محمدی گفت: در حال حاضر کارکرد دو هزار ساعت است که فعالیت بسیاری از چاه ها را فلج کرده و متناسب با منابع آب های زیر زمینی نیست.

وی افزود: پیشنهاد کردیم کارکرد به هزار و ۸۰۰ ساعت کاهش باید تا امکان ذخیره سازی آب فراهم شود و در عین حال از آب فروشی که توسط برخی کشاورزان انجام می شود ممانعت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار