معاون فرهنگی ارشاد اسلامی اردبیل خبر داد:
معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان اردبیل از تائید بیمه ۲۰۰ هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار این استان توسط صندوق اعتباری هنر خبر داد.
کد خبر: ۵۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 27 June 2015
به گزارش مهر، توحید بلورساز  با بیان اینکه در ابتدای سال جاری بیمه تعدادی از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران قطع شده بود، افزود: قطعی بیمه به دلیل ثبت نام نکردن در صندوق اعتباری هنر بود.

وی افزود: این صندوق برای بازثبت نام و تکمیل فرم تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری مهلت مقرر کرد و بر همین اساس در پی ثبت نام فعالان سه حوزه ذکر شده اداره ارشاد اسلامی استان برای ۳۷۵ نفر معرفی نامه صادر کرد.

به گفته معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان هر چند عضویت در صندوق اعتباری هنر بلا مانع اس اما در عین حال مهلت ثبت نام برای بیمه به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: در پی ارسال معرفی نامه ها بیمه ۲۰۰ نفر هنرمند، روزنامه نگار و نویسنده به تائید رسیده و پرونده بیمه این اشخاص مجددا فعال شده است تا نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

بلورساز کمترین نامه های تائیدی را مربوط به گروه روزنامه نگاران دانست و گفت: این احتمال وجود دارد که تعدادی واجد شرایط بیمه نباشند.

وی در خصوص وضعیت بیمه خبرنگارانی که به هر دلیل در صندوق اعتباری ثبت نام نکرده اند، اضافه کرد: عضویت صرف موردی ندارد و بلامانع است اما مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.

به گفته معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان بیمه خبرنگاران از طریق سه شیوه قابل اجرا است که شامل بیمه از طریق رسانه محل کار، بیمه از طریق صندوق اعتباری هنری و تائید سایت سمان و بیمه سلامت است.

بلور ساز تنها راهکار بیمه خبرنگاران که تاکنون بیمه نشده اند را استفاده از بیمه سلامت دانست و افزود: این افراد می توانند از سایت معاونت مطبوعاتی نسبت به بیمه سلامت اقدام کنند.

وی در خصوص برخی نظرات مبنی بر این که بیمه سلامت صرفا درمانی بوده و شامل بازنشستگی نیست، اضافه کرد: بر اساس مذاکرات و تفاهم نامه وزارت ارشاد و وزارت رفاه قرار است این بیمه شامل بیمه بازنشستگی نیز شود.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: افرادی که در صندوق اعتباری هنر عضو می شوند به عنوان روزنامه نگار غیر حرفه ای بیمه خواهند شد و در مقابل معاونت مطبوعاتی کمیسیونی برای صدور کارت حرفه ای خبرنگاری و پوشش بیمه این افراد تشکیل داده است.

بلور ساز با تاکید به ضرورت تکمیل مشخصات و تائید اطلاعات خبرنگار در سایت سمان افزود: افرادی که عضو سمان هستند اما پرونده آن ها مورد تائید نیست حائز دریافت کارت حرفه ای خبرنگاری نخواهند شد.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه حق بیمه و اعتراض خبرنگاران به این موضوع اضافه کرد: صندوق اعتباری هنری نامه ای به تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال ۹۳ به اداره کل استان ارسال کرده است که در آن نسبت به حذف ۵۰ درصد سرانه درمان سهم وزارت ارشاد در بند دو اشاره شده است.

این مسئول گفت: هر چند این نامه در ۱۵ فرودین ماه سال جاری به دست ما رسید اما مراجعات پی در پی خبرنگاران نشان می دهد حق بیمه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار