رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین با دارا بودن یک درصد از خاک کشور، پنج درصد تأمین غذای کشور را بر عهده دارد.
کد خبر: ۵۳۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد در نشست هم‌اندیشی خاک که با حضور کامبیز بازرگان رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور، منوچهر گرجی  رئیس انجمن علوم خاک ایران، سعید سعادت مدیرکل محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اساتید دانشگاه‌ها و محققان در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: افکار عمومی جامعه باید توجه به منابع پایه آب و خاک باشد زیرا توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی در صیانت از این منابع خدادادی است.

وی به اهمیت دشت حاصل‌خیز قزوین در تأمین امنیت غذایی کشور و استان اشاره کرد و افزود: استان قزوین ظرفیت مستعدی برای تأمین امنیت غذایی دارد که در این راستا اقدامات خوبی از دهه 40 و 50 با تشکیل سازمان عمران دشت قزوین در زمینه توسعه اراضی کشاورز ی و باغی و دامی و همچنین استفاده بهینه از منابع پایه در این دشت انجام شده و ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: قزوین با دارا بودن یک درصد از خاک کشور، پنج درصد تأمین غذای کشور را بر عهده دارد که با تولید 6 میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی علاوه بر تأمین امنیت غذایی استان در سطح کشور هم تأثیرگذار است.

متقی‌فرد گفت: در بحث تولید شیر، روزانه یک هزار و 700 تن و سالیانه 600 هزار تن شیر در استان قزوین تولید می‌شود که امیدواریم تا سال 1400 پایان برنامه ششم توسعه، این میزان تولید به یک میلیون تن در سال برسد.

این مسؤول اضافه کرد: باید فرهنگ استفاده از مواد پروتئینی به ویژه شیر را در کشور نهادینه کرد و با حفظ این هدف به مسائل آب و خاک و همچنین محیط زیست هم توجه ویژه‌ای شود تا دستخوش نابودی نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار