عضو شورای شهر قزوين:
رئيس کميسيون برنامه‌ریزی و توسعه سرمايه انسانی شورای اسلامی شهر قزوين گفت: خروجی برنامه‌های عملیاتی ارائه‌شده در دبیرخانه «پایتخت کتاب قزوین»، باید موجب بالا بردن سرانه مطالعه در استان شود.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: طرح «پایتخت کتاب ایران» از طرح‌های خوب و مناسبی است که حداقل حسن آن تشویق و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است.

وی افزود: بی‌شک برای انتخاب استان قزوین به‌عنوان پایتخت کتاب ایران باید اقدامات بسیار انجام شود که با توجه به فعالیت گسترده دیگر استان‌ها نیازمند گسترش و برنامه ریزی جدی‌تر در این خصوص هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: تاکنون استان قزوین نتوانسته حتی در زمره استان‌های کاندید و برتر در حوزه کتاب مطرح شود که نشان از جلو بودن دیگر استان‌ها از استان قزوین است.

حق‌شناس ادامه داد: در طرح‌ها و پیشنهادهای ستاد طرح «پایتخت کتاب ایران» در قزوین باید تازگی، نو بودن، مناسب و منسجم بودن لحاظ شود.

این مسؤول تأکید کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز آموزشی-ورزشی در این راستا بهره بیشتر برد تا ارتقا سطح فرهنگی را در استان شاهد باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به نقش مدیریت شهری در بهبود روند ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی گفت: ارتقا سطح فرهنگ عمومی و شهروندی از وظایف کمیسیون فرهنگی بوده بنابراین این کمیسیون با ارائه طرح‌های عملیاتی مرتبط با «پایتخت کتاب ایران» موافق است.

حق‌شناس در پایان خاطرنشان کرد: خروجی برنامه‌های عملیاتی ارائه‌ شده باید موجب بالا بردن سرانه مطالعه در استان شود بنابراین بومی‌سازی طرح‌های انجام‌شده در استان‌های موفق می‌تواند گامی در این مسیر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار