رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی قزوین خبر داد
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی قزوین گفت: هفته گذشته بازدید سرزده از کتابخانه اندیشه انجام شد، کتابخانه‌ای که حتی روزهای جمعه هم خدمات‌رسانی می‌کند و از تمام شهر عضو دارد.
کد خبر: ۵۳۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدیه‌سادات قافله‌باشی در جلسه کمیسیون ورزش و سلامت شورای شهر قزوین با دستور کار بحث و بررسی پیرامون ورزش‌های همگانی که با حضور رئیس هیأت ورزش‌های همگانی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش میلاد مسعود پیامبر مهربانی و سالروز تولد امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: هفته گذشته بازدید سرزده از کتابخانه اندیشه انجام شد، کتابخانه‌ای که حتی روزهای جمعه هم خدمات‌رسانی می‌کند و از تمام شهر عضو دارد.

وی ادامه داد: واگذاری این کتابخانه‌ها و مراکز به بخش خصوصی علاوه بر مزایا با معایب جدی هم همراه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی قزوین اضافه کرد: استفاده از فضای آشپزخانه در قالب کتابخانه، کوچک بودن فضای قرائت‌خانه، وجود کتاب‌هایی قدیمی و دستمزد بسیار پایین کارکنان این مراکز از جمله مشکلاتی است که معتقد هستم در این مرکز باید به کرامت انسانی توجه شود.

قافله‌باشی خطاب به سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برای بهبود وضعیت کتابخانه‌های تحت نظارت این سازمان تصریح کرد: در این زمینه باید تدبیر جدی اندیشیده شده و تلاش لازم برای تغییر کاربری دو مرکز پسماند در محله امامزاده علی(ع) و سعدی به مرکز فرهنگی صورت گیرد و واگذاری از سازمان مدیریت پسماند أخذ و به سازمان فرهنگی داده شده تا کاربری مناسبی برایش تعریف شود.

این مسؤول گفت: برای تدوین سیاست‌های کلی بودجه سال 97 شهرداری در بخش فرهنگی خواستار مشارکت و همراهی متولیان امر در شورا، شهرداری و نمایندگان دستگاه‌ها و تشکل‌های مربوطه هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی قزوین توضیح داد: سینماها مکانی برای شکل‌گیری هویت جمعی هستند و حضور در آن‌ها برای تماشای فیلم، موجب انسجام بین افراد می‌شود.

قافله‌باشی مطرح کرد: نگاه بنده به فرهنگ شفاف است، سینما از فرهنگ جدا نیست که در این راستا درصدد هستیم موضوعات این‌چنینی به شدت در شورا پیگیری شده و با نظر مساعد در شهرداری مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با اشاره به نتایج جلسه بیان کرد: از آنجایی که امسال قزوین یکی از نامزدهای پایتخت کتاب ایران است، مؤسسه سیمرغ سخن پارس طرحی تهیه کرده بود تا قزوین در این بخش قوی و قابل دفاع معرفی شود، کلیات این طرح در کمیسیون مطرح و در پایان قرار شد به شکل مکتوب به شورا ارائه شود تا پس از تصویب همراهی لازم برای انجام آن صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه موضوع ساخت پروژه پردیس سینمایی قزوین مورد بررسی قرار گرفت، ضمن موافقت کمیسیون با کلیات آن در حضور معاونت سرمایه‌گذاری شهردار، قرار شد در جلسه تخصصی ابعاد مختلف پروژه مورد بررسی قرار بگیرد.

تشکل مؤسسه پیام‌آوران مهر امید هم در این جلسه حضور یافته و ضمن معرفی تشکل خود، گزارشی از عملکرد این تشکل ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار