رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: باید دفاتر تسهیل‌گری تقویت شود تا مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده ارتقا یافته و با تحقق این مهم مشکلات محله‌های فرسوده برطرف شود.
کد خبر: ۵۳۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 04 December 2017
عباس وثیق‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران در توسعه شهری توجه به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است، اظهار داشت: نزدیک 30 سال است که مسؤولان مربوطه در نوسازی این بافت‌ها توجه کرده و تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌ افزود: این دفاتر حلقه واسط بین مردم و مسؤولان است تا مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها همانند تبریز 30 دفتر تسهیل‌گری با دستور کار 21 و آیین‌نامه دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی شده است.

وثیق‌نیا اضافه کرد: در قزوین نیز تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه بین شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و استانداری منعقد شده که هر یک از دستگاه‌ها باید وظایف خود را به درستی در تقویت و راه‌اندازی این دفاتر انجام دهند.

این مسؤول بیان کرد: باید دفاتر تسهیل‌گری تقویت شود تا مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده ارتقا یافته و با تحقق این مهم مشکلات محله‌های فرسوده برطرف شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یادآور شد: طراحی و نصب بنر در سطح محله به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه ساماندهی زباله‌ها، نصب مبلمان شهری به منظور منظرسازی و آسایش شهروندان و نصب تابلوی اطلاعات به منظور اطلاع‌رسانی اهالی از اقدامات دفاتر تسهیل‌گری محله دیمج است.

وثیق‌نیا مطرح کرد: همچنین دفتر تسهیل‌گری در محله دیمج در راستای اشتغالزایی و مهارت‌آموزی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی چرم‌دوزی به مردم کرده است.

وی با اشاره به مشکلات محله دیمج بیان کرد: وجود افراد مهاجر با قومیت‌های متفاوت و نداشتن حس تعلق بین ساکنان، خدشه‌دار شدن هویت بافت، عدم وجود مراکز فرهنگی و نداشتن امنیت مناسب برای ساکنان محله به ویژه بانوان به دلیل وجود افراد بزهکار از مشکلات کالبدی و زیرساختی محله دیمج است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد: وجود جوانان بیکار و وجود ناهنجارهای اجتماعی، وجود قناتهای متعدد و هدایت آب‌های سطحی عدم وجود بازی کودکان، عدم وجود مدرسه ابتدایی، وجود نماهای سازگار با هویت بافت‌های تاریخی منزلت پایین اجتماعی در محله دیمج از مشکلات کالبدی و زیرساختی دیگر محله دیمج است.

وثیق‌نیا توضیح داد: استفاده از مصالح ناپایدار و بی‌کیفیت در بناهای نوساز در سطح محله، ناهمگونی مسکن‌های نوساز با فرهنگ ساکنان و هویت بافت‌های تاریخی، نشست و تخریب بناها به دلیل فرسودگی تأسیسات آب از دیگر مشکلات است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات محله دیمج شهر قزوین می‌توان به عدم رعایت حق اشرافیت و کاهش فضای باز به دلیل پیشروی بیش از حد، عدم وجود شبکه تأسیسات فاضلاب شهری، عدم وجود کاربری‌های فضای سبز، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و ورزشی، وجود بناهای متعدد رها شده که منجر به تجمع افراد بزهکار و خلافکار شده اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: عدم دسترسی دستگاه‌های خدمات‌رسان آتش‌نشانی و اورژانس در مواقع بحران به دلیل وجود معابر تنگ و باریک، کمبود پارکینگ و تداخل حرکتی به دلیل وجود معبر کم عرض گذر از مشکلات ترافیکی محله دیمج است.

وثیق‌نیا اضافه کرد: مسؤولان استانی و شهری باید با تقویت دفاتر تسهیل‌گری محله دیمج در رفع مشکلات یاد شده این محله همکاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار