عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: 500 هکتار بافت فرسوده با بافت تاریخی در مناطقی همانند هادی‌آباد، شهرک عارف، باغ نشاط و مدرسه سردار تداخل دارد که باید فکری در نوسازی بافت فرسوده ضمن حفظ بافت تاریخی اتخاذ کرد.
کد خبر: ۵۳۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 02 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی معماری و شهرسازی نمی‌داند ارنجک جزو آثار تاریخی قزوین و آن را در طرح جامع تفصیلی بگنجاند اما نجف‌آباد و وثوق‌آباد را گنجانده که این روند مطلوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه نگاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این است که در بافت تاریخی مجوز دو تا سه طبقه صادر شود، افزود: در این زمینه اکنون شهرداری مجوز ساخت چهار طبقه را می‌دهد که انجام این روند منجر به تضییع حقوق شهروندان قزوینی است و باید راهکاری برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: 500 هکتار بافت فرسوده با بافت تاریخی در مناطقی همانند هادی‌آباد، شهرک عارف، باغ نشاط و مدرسه سردار تداخل دارد که باید فکری در نوسازی بافت فرسوده ضمن حفظ بافت تاریخی اتخاذ کرد.

چگینی به به حمام قجر و سرای سعدالسلطنه اشاره کرد و گفت: با تخصیص اعتباراتی این آثار تاریخی دوباره زنده شدند و اکنون محلی برای گردشگران است.

این عضو شورا با اشاره به دولتخانه صفویه مطرح کرد: احیای این اثر تاریخی هم نیازمند تعامل بیشتر مسؤولان، مدیریت شهری با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است تا مقصد صدها تن از مسافران باشد.

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین هم در این جلسه تصریح کرد: در شهر قزوین یک هزار و 800 سال تاریخ زندگی وجود دارد به همین دلیل مسؤولان وظیفه پیچیده‌ای بر عهده داشته و باید به نحوی در توسعه شهری گام بردارند که در آینده به نسل فردا پاسخگو باشند.

علیرضا خزائلی با اشاره به اینکه در نوسازی بافت‌های تاریخی باید به نیازهای شهروندان قزوینی پاسخ داد، عنوان کرد: عدم پاسخگویی به خواسته‌ها موجب می‌شود مردم خانه‌های خود را در این بافت‌ها خالی کنند.

وی به باغستان سنتی اشاره کرد و گفت: اگر نیازهای باغداری تأمین نشود مالکان هیچ علاقه‌ای برای حفظ آن انجام نمی‌دهند به همین دلیل به مرور زمان از بین می‌رود.

معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین اضافه کرد: نوسازی بافت فرسوده باید به‌گونه‌ای انجام شود که موجب از بین رفتن آثار تاریخی نباشد.

خزائلی ادامه داد: باید تعامل بین مسؤولان شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارتقا یابد و با تشکیل کارگروه‌های ویژه راهکاری مناسب برای رفع مشکلات نوسازی بافت تاریخی با در نظر گرفتن نیازهای شهروندان قزوینی تدوین و اتخاذ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار