با رفتن شهروندان
رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با رفتن شهروندان قزوینی از بافت تاریخی، مردم افاغنه ساکن شده‌اند که این وضعیت مطلوبی نیست.
کد خبر: ۵۳۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 02 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی عبدالرزاقی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده ضروری است، اظهار داشت: این نوسازی ضمن حفظ بناهای تاریخی باید برای مالکانی که در این بافت ساکن هستند، به صرفه باشد تا اقدام به ساخت و ساز کنند.

وی افزود: اگر احداث ساختمان‌ها در بافت تاریخی برای مالکان دو یا سه طبقه باشد، آن‌ها انگیزه بیشتری برای بازسازی منازل خود پیدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: در اجرای برخی پروژه‌ها همانند برج تجارت انتقاد داشته و دارم و همیشه گفته‌ام چرا این برج باید کنار بافت تاریخی قزوین احداث شود.

عبدالرزاقی اضافه کرد: در بازسازی بافت تاریخی معتقد هستم که این بازسازی باید به نحوی باشد که صرفه اقتصادی برای مالکان این محدوده داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه امروز افرادی که ساکن بافت تاریخی و فرسوده بودند، بیشتر آن‌ها دیگر در این خانه‌ها زندگی نمی‌کنند، افزود: با رفتن شهروندان قزوینی از بافت تاریخی، مردم افاغنه ساکن شده‌اند که این وضعیت مطلوبی نیست.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه از بافت تاریخی توریست‌ها بازدید می‌کنند، مطرح کرد: عدم توجه به نوسازی موجب می‌شود گردشگرانی که از آثار تاریخی بازدید می‌کنند، مردم افاغنه را جلوی درب خانه‌ها در بافت‌ها مشاهده کنند که این خوشایند نیست.

عبدالرزاقی بیان کرد: باید به شهروندان قزوینی بافت فرسوده توجه ویژه‌ای کرد تا آن‌ها با بازسازی این بافت‌ها علاقمند به سکونت در منازل خود باشند.

وی یادآور شد: در بافت تاریخی چاه‌های بسیاری وجود دارد و در معرض ریزش است که بروز این حادثه موجب آسیب‌های جانی و مالی جبران‌ناپذیری می‌شود.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: مسؤولان مربوطه دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند، تا شاهد خسارات جانی و مالی نباشیم.

عبدالرزاقی با اشاره به طرح شهید انصاری شرقی گفت: مردم ساکن در این ناحیه دچار سردرگمی بوده و نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند تا بتوانند از این طرح نجات یابند.

این مسؤول تصریح کرد: مردم ساکن در طرح شهید انصاری شرقی نمی‌توانند خانه خود را تعمیر کرده و یا بفروشند که این مشکل باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار