رئیس اتاق بازرگانی استان قم مطرح کرد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: سال گذشته 12 جلسه با هیأت‌های تجاری خارجی در استان برگزار و سه هیأت تجاری را نیز از استان قم به چین اعزام کردیم.
کد خبر: ۵۳۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۵ 01 December 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصاد طی سال‌های گذشته اظهار کرد: فعالان اقتصادی در سال 91 گرفتاری‌های زیادی داشتند و در آن سال با تورم 40 درصدی در کشور روبرو بودیم، در سال 91 برای واردات مواد اولیه به ایران مشکل وجود داشت.

وی ادامه داد: با برجام و دیپلماسی قوی کشورمان، دریچه‌های امید برای فعالان اقتصادی ایران باز شد، اکنون بانک‌های خارجی برای کشورمان اعتبارات تخصیص می‌دهند و چرخ صنعت در کارخانه‌ها در حال به حرکت درآمدن است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: مجلس پیگیری‌هایی را در زمینه اجرای قانون اصل 44 داشته است و موضع گیری مجلس در زمینه ضرورت پرداخت بدهی‌های موسسات اعتباری به مردم قابل تقدیر بود.

خاکی با اشاره به فعالیت‌های اتاق بازرگانی استان قم اظهار کرد: این نهاد به عنوان بزرگ ترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی در استان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی قم پیگیری می‌کند، اتاق بازرگانی در سال 95، 40 جلسه را در این زمینه با مدیران کشور، نمایندگان مجلس، سفرای ایران و نیز علما برگزار کرد.

وی ادامه داد: جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به صورت مستمر در استان قم برگزار می‌شود، همچنین مرکز داوری اتاق بازرگانی استان قم افتتاح شده است و شاهد تشکیل کمیته‌های حل اختلاف مالیاتی در استان بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: سال گذشته 12 جلسه با هیأت‌های تجاری خارجی در استان برگزار و سه هیأت تجاری را نیز از استان قم به چین اعزام کردیم، سال گذشته هفت سمینار آموزشی در اتاق بازرگانی قم برگزار شد و همکاری تنگاتنگی را با دانشگاه قم داریم.

خاکی، تمرکز بر بحث اشتغال را مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم دانست و تصریح کرد: اتاق بازرگانی استان قم با همکاری دستگاه‌های اجرایی به دنبال رفع مشکلات بخش تولید در استان است و در این راستا جلساتی را با مدیران دستگاه‌های مختلف همچون سازمان مالیاتی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره برای بازاریابی کالاهای تولیدی در استان قم ایجاد شده است و این استان پایلوت طرح تغییر الگوی کشت کشاورزی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: سال گذشته 420 نفر ساعت دوره آموزشی در زمینه حقوق تجارت را برای دانشجویان و وکلا در استان برگزار کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور چین سال آینده برای نخستین بار نمایشگاه واردات را برگزار می‌کند و فعالان اقتصادی کشور و استان قم باید برای شرکت در این نمایشگاه آماده باشند، بازار چین یک بازار بسیار بزرگ برای صادرات کالا است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار