رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: انتقال کود دام و طیور در شرایط بهداشتی از اصول اولیه ضوابط بهداشتی واحدهای پرورش دام و طیور بوده که وظیفه نظارت بر آن بر عهده دامپزشکی است.
کد خبر: ۵۳۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عیسی غیاث‌یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های دام و طیور و همچنین برخی از بیماری های مشترک می تواند از طریق کود منتقل شود ، لذا انتقال  غیر بهداشتی آن می تواند باعث اشاعه بیماری در منطقه گردد.

وی تصریح کرد: کاربرد وسیع انواع کودهای دام و طیور در صنعت کشاورزی و اقبال کشاورزان به استفاده از کودهای ارگانیک موجب افزایش تقاضا شده است، همچنین با توجه به ماهیت کود، نگهداری و دپوی غیر بهداشتی و در مکان نامناسب علاوه بر خطرات بهداشتی می‌تواند سبب بروز آلودگی‌های زیست محیطی شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در پایان تصریح کرد: تمام دامداران و مرغداران موظف هستند در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی نسبت به فراهم کردن زمینه‌های نگهداری و انتقال صحیح آن اقدام کنند.

غیاث‌یزدی ادامه داد: همچنین در برخی موارد افراد سودجو بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به خرید وسیع کود و تجمع آن در نزدیک اماکن انسانی و شهرها می‌کنند که  اداره دامپزشکی شهرستان قزوین نسبت به برخورد با این افراد اقدام می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار