از سوی معاون اجرایی سپاه استان صورت گرفت
معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: امکانات سرویس بهداشتی و حمام در منطقه تعبیه شده است که از مشکلات بهداشتی پیش‌رو برای مردم آسیب‌دیده از زلزله جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محرمعلی والدی در دهستان قره‌بلاغ منطقه غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از روز دوم زلزله در کرمانشاه، براساس مسؤولیتی که واگذار شد، با 6 گروه جهادی در منطقه مستقر شدیم و نسبت به موضوع آواربرداری، بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در زیر آوار، تدفین، امدادرسانی و غیره کمک‌های لازم صورت گرفت.

وی در خصوص موضوع تعداد جمعیت و تلفات روستاهای تحت پوشش سپاه استان قزوین گفت: در مجموع روستاهای بابااسکندر و قره‌بلاغ دارای 273 خانوار بوده که 203 خانواده در روستای قره‌بلاغ مالک و 51 خانوار مستاجر هستند و در مجموع 254 خانوار حضور فیزیکی دارند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین مطرح کرد: 70 خانوار در روستای بابااسکندر زندگی می‌کنند و مجموع جمعیت این روستا و روستای قره‌باغ به یک هزار و 57 نفر می‌رسد که این آمار متغیر است.

والدی یادآور شد: دلیل متغیر بودن عدم حضور برخی از این خانواده‌ها در زمان زلزله است و از ابتدا آمار دقیقی از دهیاری به دست نرسید؛ این آمار در روزهای آتی به تغییر پنج تا 6 درصدی قطعی می‌شود؛ در این بین 17 نفر متوفی و هفت نفر مصدوم وجود داشت که 6 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و یک نفر باقی مانده همسر دهیار است که در کما به سر می‌برد.

این مسؤول در خصوص خسارات وارد شده به این دو روستا گفت: روستاهای بابااسکندر و قره‌بلاغ به صورت 100 درصد تخریب شده است.

مسؤول امدادرسانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به کمک‌های بی‌شائبه مردمی عنوان کرد: تا این لحظه بیش از 70 کامیون، تریلی و نیسان برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده و به خصوص مردم دهستان قره‌بلاغ اعزام شده است.

والدی تشریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در این روستا وجود داشت، هر 20 خانوار به یک گروه تقسیم‌بندی شدند و برای هرکدام از این گروه‌ها یک سرگروه برای رسیدگی به امور مختلف در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: اقلام کمکی به این سرگروه‌ها جهت رسیدگی به مردم ارجاع می‌شود که این کار هم از اسراف و هم از عقب‌افتادگی کمک‌رسانی جلوگیری می‌کند و همچنین مردم در چادرها اسکان پیدا کردند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: در موضوع آب آشامیدنی و برق مردم این روستا دچار مشکلاتی بودند که در این راستا از استان درخواست کمک کردیم برای رسیدگی به این موضوع متخصصانی فرستاده شده و مشکلات هم مرتفع شدند.

والدی در خصوص حادثه زلزله غرب کشور توضیح داد: در این امدادرسانی‌ها، چهار گروه امدادی و درمانی با دو دستگاه مینی‌بوس جهت راه‌اندازی درمانگاه سیار در منطقه مستقر شدند و در ادامه یک گروه 16 نفره متشکل از متخصصان ارتوپد، زنان، چشم و پزشک عمومی در این منطقه حضور پیدا کردند.

این مسؤول با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده و توصیه ایشان به کمک‌رسانی سپاه در این مناطق گفت: بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده ما در این مناطق حضور پیدا کرده و مجدانه به مردم آسیب‌دیده امدادرسانی کردیم و هم‌اکنون مردم از این امدادرسانی‌های سپاه راضی و به این موضوع اذعان دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار