نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
مراسم تودیع حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه عاشورا و معارفه حجت الاسلام حسن کاملی فر نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز در سالن اجتماعات سپاه عاشورا تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 24 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نمایندگان ولی فقیه در سپاه نواحی استان آذربایجان شرقی همراه بوده است، نماینده جدید ولی فقیه در سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا آذربایجان شرقی ابراز داشت: خداوند دو آزمون بسیار سخت ولایت مداری و آزمون شریعت مداری را برای بشر پیش بینی کرده است، اما اتکا به شریعت و دین الهی در عین سختی آسان است.

وی ادامه داد: قرآن در مسأله شریعت مداری نمونه هایی را ذکر می کند، از جمله می توان به داستان قارون اشاره کرد؛ اگر کسی به خطوط اصلی شریعت توجه نکند سریعتر در مدار ثروت و قدرت قرار می گیرد، اما این امر خسران الهی در دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در رابطه آزمون ولایت مداری خاطرنشان کرد: بشر از ابتدای خلقت در آزمون ولایت مداری نمره قابل قبولی را اخذ نکرده است؛ مهم ترین آزمون، ولایت مداری است که خداوند انسان را با آن آزمود.

وی در این امر نمونه هایی را متذکر شد و گفت: در جریان رسالت حضرت نوح(ع) جز عده کمی ایمان نیاوردند و قوم یهود در همراهی حضرت موسی(ع) در نهایت امر در آزمون ولایت دچار شکست شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌‌که انتظار بود که مردم از سرگذشت پیشینیان درس گیرند، تأکید کرد: بعد از وفات نبی مکرم اسلام(ع) سه جبهه شکل گرفت که در رأس یکی از آن جبهه ها که با مارک نفاق جامعه را به اختناق کشاند، ابو موسی اشعری، عبدالرحمان بن عوف، عبدالله عمر و زید بن ثابت بودند که اعتدالیون، بی طرف و میانه نام گرفتند.

وی ادامه داد: زمانی که خط ولایت گم شد، چنین شرایطی پیش خواهد آمد و دو جبهه دیگر که در رأس یکی حضرت امیر(ع) و در رأس جبهه دیگر طلحه و زبیر بودند افراطی نام گرفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این مطلب که اگر کسی شخصیتی را در عرض ولی فقیه قرار دهد، شرک و انحراف است، خاطرنشان کرد: امروز زمان انقلاب چهارم و آزمون دیگری است، امروز در این آزمون برخی ها سعی بر تحریف امام(ره) دارند و از این رهگذر تلاش دارند تا خط انقلاب را منحرف کنند.

وی با تشریح این مطلب که یک امام جمعه، مداح، هیأت و مسجد در طراز انقلاب ویژگی هایی باید داشته باشد تا به انقلاب آسیب وارد نشود، خاطرنشان کرد: اگر به ویژگی های طراز انقلابی توجه نگردد این انقلاب به دست نااهلان خواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که عزاداری برای امام گذشته بی خطر و حتی مزایایی هم دارد، اما آزمون امام حی و حاضر است که سخت و خطرناک است، ادامه داد: امتی پیروز است که هر نوع نگاه براندازانه را ببیند، از این رو ترویج عزاداری بی خاصیت و خنثی خطرناک است.

وی افزود: آزمون امروز توجه به فرامین رهبری در امر به احکامی چون خرید کالای داخلی، توجه به اقتصاد درون زا و دیگر موارد است که می توان آنها را احکام شبه حکومتی دانست.

حجت الاسلام سعیدی در پایان با قدردانی و تشکر از خدمات حجت الاسلام ولایی، نماینده سابق ولی فقیه در سپاه عاشورا، گفت: بهترین شخصیت برای این استان بعد از حجت الاسلام ولایی، حجت الاسلام کاملی فر می باشد، برای ایشان نیز آرزوی توفیق و موفقیت داریم

سپاه پاسداران سازمانی صد درصد عقیدتی و نظامی است

سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در این مراسم با تقدیر و تشکر از خدمات حجت الاسلام ولایی گفت: تراز انقلاب اسلامی بین المللی است و بر اساس آرمان های امام و رهنمودهای رهبر انقلاب زمینه ساز حکومت جهانی اسلام و حضرت ولی عصر است.

وی ادامه داد: ما سربازان وفادار ولایت بوده و نشان افتخار سربازی ولایت را یدک می کشیم و در زمینه سازی حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) شریک و همراه هستیم.

سردار کریمیان با بیان این‌که خداوند متعال توفیق داده که در عصر امام خمینی نفس می کشیم، ابراز داشت: سپاه پاسداران سازمانی صد درصد عقیدتی و نظامی است و افتخار دارد که در کنار خلف صالح امام راحل خدمت گذار انقلاب و نظام هستیم.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این مطلب که نمایندگی ولایت فقیه در سپاه عاشورا دیدبان مسیر سپاه است تا از مسیر ولایت زاویه ای نگیرد، گفت: حفاظت سپاه پاسداران در این مسیر نیز خدمت گزار و فعال است.

وی ادامه داد: این سه در کنار هم در راستای حفظ ارزش های انقلاب گام بر می دارند و از این رو امروز مفتخر به اعلام اقتدار سپاه عاشورا در کنار دیگر مراکز نظامی هستیم و پا در رکاب ولایت و ارزش ها انقلاب می باشیم و با صداقت و هم افزایی توانسته ایم وظایف خود را به انجام رسانیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از سوی فرماندهی سپاه عاشورا و دیگر نهاد های سپاه از خدمات وی در سال های تصدی این سمت تقدیر به عمل آمد

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
سلام. واقعأ به حاج آقا ولایی باید خدا قوتی گفت.
حمید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
سلام. واقعأ به حاج آقا ولایی باید خدا قوتی گفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار