مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: استان البرز رده هشتم کشور در زمینه کتابخوانی و مطالعه را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۵۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 11 November 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله فلاح پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردیس ضمن اشاره به آغاز هفته کتابخوانی، گفت: حمایت از نویسندگان مطرح استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اسامی هنرمندان نگارنده در سامانه ملی به ثبت خواهد رسید، افزود: طی سال‌های گذشته سعی داشته‌ایم که با جمع‌آوری آثار و کتاب نویسندگان بومی به نوعی از این قشر حمایت کرده باشیم.
این مسئول تصریح کرد: لازم است در راستای ارتقاء فرهنگ کشور و استان البرز شرایطی را فراهم سازیم که با افزایش سرانه مطالعه همراه شویم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در ادامه اقدامات لازم باید جهادی باشد، بیان داشت: کتابخانه‌های سطح استان یک پایگاه فرهنگی به شمار می‌آید که  اقدامات شایسته در این رابطه خواهیم داشت.
فلاح در ادامه با اشاره به اینکه نقد یک کتاب و یا رونمایی از آثار در این مراکز فرهنگی برگزار خواهد شد، افزود: از اقدامات دیگری که باید در دستور کار قرار گیرد؛ برگزاری شب شعر، نشست کتابخوان، حمایت از آثار فرهنگی و غیره است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم کفایت زیرساخت‌های استان البرز اشاره کرد و افزود: در این زمینه در رده هشتم استان‌های کشور قرار گرفته ایم.
این مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که رفع مشکلات مربوط به کمبود سرانه مطالعه و زیرساخت‌های استان با کمک و حمایت مسؤولان و مردم امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه 170 هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های استان البرز موجود است، اظهار داشت: طی دو سال گذشته مناطق محروم مورد بررسی برقرار گرفته است و در بخش کمالشهر و خرمدشت و غیره موفق به ساخت 9 کتابخانه شده‌ایم.
فلاح به بیان اینکه در حال رفع مشکلات اداری کتابخانه شهرک بعثت_ مشکین دشت هستیم، گفت: اجرا این مرکز فرهنگی در اختیار شهرداری مشکین دشت قرار گرفته است و به زودی اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سهم نیم درصد کتابخانه های به رفع مشکلات مربوط به این مراکز کمک بسیاری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر کتابخانه های عمومی استان البرز میزان 20 میلیارد تومان ( سهم نیم درصد کتابخانه ها ) از شهرداری مرکزی کرج طلب دارد.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های سطح استان پذیرش حق انتفاع انجام خواهد شد.






منبع : پانا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار