معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه گفت:کمیته امداد در شش‌ماهه نخست سال جاری حدود 684 میلیون تومان اعتبار به‌منظور اجرای طرح همسفره و بهبود وضعیت تغذیه مادران باردار نیازمند اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۲۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 06 November 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی  کمیته امداداستان ، کیومرث رحمتی پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه بابیان اینکه کمیته امداد از 26 مادر شامل زنان باردار و شیرده نیازمند دچار سوءتغذیه در استان حمایت می‌کند، گفت: مادران باردار تحت حمایت این نهاد از چهارمین ماه بارداری تا پایان دوره شیردهی از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند‌می شوند.

رحمتی پور بابیان اینکه هدف از اجرای طرح تغذیه مادران باردار ارتقا و بهبود وضعیت تغذیه سالم در میان مادران نیازمند است، افزود: بیش از 16 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال برای بهبود تغذیه مادران دچار سوءتغذیه شناسایی‌شده هزینه شده است.

وی عنوان کرد: مادران باردار نیازمند کمک‌های تغذیه‌ای پس از تأییدیه معتبر ماما، پزشک خانواده یا پزشک متخصص زنان از سوی مددکاران خانواده این نهاد شناسایی‌شده و برای دریافت کمک‌های غذایی تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه همچنین به اجرای طرح همسفره به‌منظور حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه کمتر از پنج سال سن اشاره و عنوان کرد: هم‌اکنون هزار و 500 کودک دچار اختلال رشد کرمانشاهی در قالب طرح همسفره شناسایی‌شده و از کمک‌های غذایی این نهاد بهره‌مند‌می شوند.

 رحمتی پور با اشاره به اینکه 667 میلیون تومان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون برای حمایت غذایی از کودکان دچار سوءتغذیه داستان کرمانشاه هزینه شده، بیان کرد: بیشتر کودکان دچار سوءتغذیه در مناطق روستایی با ضریب محرومیت بالا سکونت داشته و این کودکان توسط شبکه بهداشت این شهرستان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

وی گفت: نیکوکاران و خیران می‌توانند با مشارکت در طرح خداپسندانه همسفره برای کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال نیازمند مشارکت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار