هیات رییسه دانشگاه تبریز با دکتر مجید خدابخش، استاندار استان آذربایجان شرقی دیدار کردند.
کد خبر: ۵۱۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 05 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار بر اهمیت نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در تحولات استان اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه نقش تعیین کننده ای در گشودن گره های موجود در صنعت، کشاورزی، مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند و از این رو باید از توانمندی ها، ایده ها و خلاقیت های آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

دکتر مجید خدابخش در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه منابع دولت محدود و کارهای پیش رو فوق العاده گسترده و وسیع است، افزود: اساتید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید در حوزه مختلف استان ورود نمایند، از جمله ما با مازاد محصولات کشاورزی، نظیر سیب و انگور و فراوری تبدیل و صدور آنها، رکود صنعت سیمان، مسایل بلبرینگ سازی، ماشین سازی، احیای دریاچه ارومیه، تبریز 2018 و ده ها مسئله دیگر مواجهه هستیم که حل آنها فقط به دست دانشمندان و عالمان ممکن است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه باید با همفکری همدیگر، به یک مدل توسعه علمی دست بیابیم، تصریح کرد: به همین منظور لازم است جلساتی مجزا و مرتب با اساتید برگزار کنیم و ضمن ارایه انتظارات خود و مدیریت استان، دانشگاهیان را برای حل مشکلات ترغیب نماییم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت کلینیک صنعت که توسط دانشگاه راه اندازی شده اشاره کرد و گفت: اگر این روزها صنعت استان دچار چالش و مشکلات متعدی است، باید در این کلینیک، ضمن بررسی مشکلات با نگاه تخصصی، آنچه برای رفع موانع صنایع به صورت مشخص و کاربردی لازم و ضروری است، ارایه شود و مدیریت استان نیز در خصوص رفع آنها چاره اندیشی کند.

وی همچنین با اشاره به طرح های کلان توسعه در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه تبریز که 50 درصد آن باید ساخت داخل باشد، افزود: این امر بازار گسترده و فرصت کاری بزرگ برای متخصصان، صنعت گران و نیروی کار ماهر استان است .

دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز نیز در ابتدای این آیین، ضمن ارایه گزارش مبسوطی از وضعیت دانشگاه تبریز، به اقدامات انجام شده در آن پرداخت.

وی گفت: در طول چهار سال گذشته این دانشگاه در رتبه بندی های معتبر خارجی نظیر لایدن، تایمز، یو اس نیوز و تامسون رویترز پیشرفت های محسوسی داشته که نشانگر حرکت رو به جلوی دانشگاه تبریز است.

رییس دانشگاه تبریز حضور تاثیرگذار در عرصه بین المللی، تعریف، برنامه ریزی و تسهیل پذیرش دانشجویان خارجی، اجرای طرح های مشترک با سایر دانشگاه های مختلف دنیا، حضور موثر در مسایل صنعت و جامعه و اجرای طرح های بزرگ در صنعت از جمله در مس، پتروشیمی، بخش آب و نظایر آن را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد و افزود: حمایت از ایده های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مراکز رشد که محصولات آنها به مرحله تجاری سازی نیز رسیده، از کارهای مثبت صورت گرفته برای تولید ثروت و تبدیل ایده به پدیده است.

دکتر پورمحمدی، در ادامه به کارهای انجام یافته در بخش فرهنگی، رفاهی و عمرانی اشاره کرد و یادآور شد: تا دهه فجر سه طرح عمرانی در شهرستانهای اهر، مرند و پردیس خلعت پوشان به بهره برداری خواهد رسید و برای تحرک بیشتر چند طرح عمرانی این دانشگاه نیز خواستار حمایت استاندار شد.

همین گزارش حاکی است: همچنین در این نشست حجت الاسلام محمد انوری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در خصوص تسهیل ارتباط دانشگاه با جامعه برای اثرگذاری بیشتر دانشگاه و بهره مند شدن صنعت و جامعه از ظرفیت های اساتید و دکتر محمدعلی حسین پور فیض، رییس پارک علم و فناوری استان و استاد دانشگاه تبریز به گزارش مبسوط از وضعیت و عملکرد پارک پرداخت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار