ختصـــاصــــی تابناک؛
روز شنبه ۱۳آبان ۹۶ جلسه شورای اداری بخش سوق پیرامون برگزاری اولین یادواره شهدای مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه برگزار گردید.
کد خبر: ۵۱۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 04 November 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، روز شنبه ۱۳آبان ۹۶ جلسه شورای اداری بخش سوق پیرامون برگزاری اولین یادواره شهدای مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه برگزار گردید.
بخشدار سوق حضور شهدای گرانقدر و روحیه ایثارو شهادت مردم بخصوص مردم شهید پرور شهر و بخش سوق این افتخار نصیبشان شد تا میزبان اولین یادواره شهدای مفقود الاثر شهرستان کهگیلویه باشند.
  تورج رزمجو از شورای اداری درخواست کرد که نهایت تلاش و همکاری خود را بعمل آورند تا این یادواره در شأن شهدای بزرگواری که سالهاست اثری از آنها برای خانواده هایشان بدست نیامده برگزار گردد.
 وی همچنین خواستار فراخوان عمومی برای حضور گسترده مردم در این یادواره شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه ضمن تقدیر و تشکر از حضور در شورای اداری بخش سوق اظهار داشت: یادواره شهدا در هر منطقه باز آفرین دوباره است و آوردن مراسم گرامیداشت از گلزارها به شهرها و کوچه ها جهت زنده نگاه داشتن،سعادت دنیوی و اخروی را نیز به دنبال خواهد داشت.
 سید کمال الدین دولتخواه گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی به پاس خون شهداست و برماست که ادامه دهنده این راه باشیم.
وی افزود: یکی از راه های ادامه دهنده راه شهدا برگزاری یادواره هاست، دوم ترویج راه شهادت و هدف شهدا در جامعه و سوم سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان میباشد. دولتخواه افزود؛ شهدا در بعضی از روستاها خالی از سکنه هنوز نگهبان و پاسدار روستاها هستند.
 وی همچنین خواستار برگزاری نمایشگاه های شهدا در مدارس شد.
امام جمعه سوق ضمن سپاس ازحضور پر شور راهپیمایی ۱۳ آبان یاد آور شد: خواستار ترویج فرهنگ شهدا مثل عدالت خواهی، عدم سوء استفاده از بیت المال، صداقت ، و همچنین استفاده از ارزش های دینی شد.
 کیانی اصل گفت: شهادت و گذشتن از جان و مال یک افتخار است که نصیب هرکس نمی شود و از اینکه دشمن توان حمله نظامی به کشور را ندارد بخاطر روحیه شهادت طلبی است.
 امام جمعه سوق در این جلسه همچنین از شهدای مدافع حرم که صدها کیلومتر خارج ازمرزها و کشورهایی دیگر از منابع معنوی اسلام دفاع می کنند و به شهادت می رسند یاد نمودند.
 فرمانده حوزه مقاومت امام حسین (ع) در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ شهادت چیزی نیست که به مرور زمان از بین برود.
سروش زاده از عوامل اجرایی و برگزار کنندگان این یادواره درخواست کرد؛ دشمن شناسی ، هدف از شهادت و دستورالعمل های رهبری در یادواره ها بیان شود.
بر اساس این گزارش، این مراسم روز چهارشنبه ۱۷ آبان بعد از نماز مغرب و عشا در جایگاه هیئت جوانان انصارالحسین (ع) شهرسوق واقع درمیدان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

کیـــــومرث دوستکام


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار