رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: والدینی که به همراه کودکان خود با خودروی شخصی تردد می‌کنند باید به طور جدی از فرزندان خود مراقبت کنند.
کد خبر: ۵۱۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 02 November 2017
سرهنگ" اسماعیل خوشوقت" رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: هنگامی که کودکی سر خود را از پنجره و یا سقف روباز خودرو بیرون می‌آورد خطرات جدی را در بر خواهد داشت که مقصر اصلی والدین آن کودک هستند چراکه وظیفه آموزش نکات ایمنی در خودرو به فرزندان برعهده آنهاست.

وی افزود: والدین باید در هنگام رانندگی مراقب کودک خود باشند و به ایمنی او در خودرو توجه کنند، همچنین از بیرون آوردن دست و یا سر کودک از پنجره‌های خودرو جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: والدینی که به همراه کودکان خود با خودروی شخصی تردد می‌کنند باید به طور جدی از فرزند خود مراقبت کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی نکات ایمنی راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: تنها کمربند ایمنی حافظ جان سرنشینان و به خصوص کودکان در خودروهای شخصی نیست بلکه عدم توجه به سایر نکات ایمنی هم می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای هموطنان عزیز به وجود آورد.

رئیس پلیس راهور استان افزود: برای پلیس جریمه هدف نیست و هدف ایمنی است ولی جایی که باید وارد عمل بشویم قاطعانه برخورد می‌کنیم و برای پلیس هیچ تخلفی معنا و توجیهی ندارد و برخورد پلیس در راستای ارتقاء سطح امنیت رانندگی و جان مردم است.

وی ادامه داد: رعایت حق‌تقدم نه تنها از خودگذشتگی نیست بلکه رعایت حقوق شهروندی است و توجه به رعایت چنین امری، مسلما تا حد زیادی از مشکلات، حوادث و سوانح ترافیکی را کاهش می‌دهد.
سرهنگ خوشوقت ، فرهنگ ترافیک و رعایت اصول، قانون راهنمایی و رانندگی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: آموزش مداوم مقررات و آیین‌نامه به هر شکل سبب بالا بردن سطح آگاهی مردم خواهد شد و پیش‌رفت فرهنگ ترافیک در آحاد مردم در طولانی‌مدت، ایمنی و کنترل رانندگی را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: رعایت حق‌تقدم از عوامل مهم در کاهش حوادث رانندگی بوده و فرهنگ‌سازی در رعایت حق‌تقدم عبور و مرور در امر رانندگی از تأثیر‌گذارترین عوامل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار