کد خبر: ۵۱۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 01 November 2017
سفیر فرانسه در ایران نیز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: علاقه داشتم که به‌خاطر فرهنگ غنی و سابقه‌ای که شهر تبریز در کشور ایران دارد به این شهر سفر کنم و امیدوارم در این سفر به دستاوردهای خوبی در زمینه همکاری بین دو کشور برسیم.

فرانسوا سنمو با بیان اینکه همواره شرکت‌های فرانسوی را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق کرده‌ام، گفت: فرانسه به‌عنوان یکی از حامیان اصلی برجام امیدوار است که روابط خود را به‌ویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ارتباطات دانشگاهی توسعه دهد.

وی با تبریک انتخاب تبریز به‌عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018، گفت: علاقه‌مندیم که روابط دانشگاهی خود را با تبریز گسترش دهیم؛ به‌ویژه اینکه بخش فرانسه این دانشگاه از بخش‌های پیشرو در ایران است.

سفیر فرانسه در ایران با اشاره به حضور شرکت‌های بزرگ فرانسوی در ایران بعد از برجام، گفت: شرکت‌های فرانسوی برای حضور در ایران و استان‌های مختلف این کشور، نیازمند اطلاعات هستند و این بهترین فرصت برای گسترش همکاری‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به پیشینه صنعتی استان آذربایجان شرقی، گفت: شرکت‌های فرانسوی نیز در زمینه تولید خودرو در ایران تجربیات خوبی دارند و پیشنهاد ما این است که در زمینه تولید خودروهای سنگین کم‌مصرف و با آلایندگی کمتر با استان آذربایجان شرقی مشارکت داشته باشیم.

سفیر فرانسه همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق را جالب توجه دانست و گفت: در فرانسه نیز شرکت‌های خوبی در این زمینه فعال هستند که می‌توانند در آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :