معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند گفت: در این شهرستان تاکنون هیچ مورد مشکوک آنفلوآنزای حاد پرندگان گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 23 June 2015
شاهرخ جهانشاهی پیش از ظهر امروز در جلسه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان اظهار کرد: در جلسه کارگروه سلامت شهرستان دماوند به لحاظ اهمیت موضوع، تصمیم گرفته شد تا این امر به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی برای مقابله با این بیماری اتخاذ شود.

وی افزود: به دلیل اینکه کانون بیماری، شهرستان‌های شمالی و استان مازندران گزارش‌ شده و با توجه به نزدیکی شهرستان دماوند به این استان، لازم است موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی مسئولان امر دنبال و عملیات کنترل و پیشگیری با جدیت انجام شود.

معاون فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در سطح استان و شهرستان دماوند مشاهده نشده، اما باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی نفوذ این بیماری را به شهرستان گرفت؛ چرا که بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان می‌تواند خسارات جانی و مالی زیادی به همراه داشته باشد.

جهانشاهی در ادامه به برخی اقدامات دستگاه‌های متولی پیشگیری از بیماری اشاره و تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان دماوند، تمهیدات لازم از جمله برگزاری جلسات آموزشی، آماده‌باش بیمارستانی و تجهیز به ماسک مخصوص و داروهای ویژه، معاینه عوامل کشتارگاه و تهیه مطالب جهت اطلاع‌رسانی عمومی را در دستور کار داشته است.

وی بیان کرد: دامپزشکی شهرستان دماوند نیز با استقرار قرنطینه سیار در کشتارگاه، اطلاع‌رسانی به مرغ‌داران و تشکیل رده‌های آموزشی و تشدید بازرسی‌ها از مرغداری‌ها پیش‌بینی‌های لازم را در برخورد با این بیماری انجام داده است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند از پلیس‌راه شهرستان خواست تا هرگونه تردد کامیون‌های حمل مرغ و دیگر طیور را مورد بررسی قرار دهند و همچنین شهرداری‌ها و نیروی انتظامی با پرنده‌فروشان دوره‌گرد به‌شدت مقابله کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار