مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین پدافند کالبدی را تزریق ژن مقاومت به طرح های عمرانی و زیرساخت ها دانست و گفت: توجه به این مهم و برنامه ریزی در جهت کاهش آسیب ها، باعث افزایش پایداری در حوزه های استراتژیک شهرها خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 29 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، محمد افشار روز یکشنبه در سومین همایش الزامات و ملاحضات پدافند غیرعامل در طرح های توسعه و عمران شهری که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ادامه داد: امروز شاهد رویکردهای جدید در حوزه انواع تهدیدها هستیم که از سوی برخی کشورهای غربی و آمریکا در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه اعمال می شوند بنابراین ما نیز باید روش های دفاعی متناسبی را در قبال آنها اتخاذ کنیم.
وی، تهدیدهای کالبدی و برنامه ریزی جهت کاهش آسیب های ناشی از آن را یادآور شد و اضافه کرد: مشاهده کردیم که تمامی تاسیسات زیرساختی در حمله عربستان به یمن مورد هدف واقع شد و یا اینکه در حمله آمریکا به افغانستان و سایر کشورهای منطقه زیرساخت های موجود در آنها از جمله پل ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها و سدها مورد هدف قرار گرفتند.
به گفته وی، راهبرد اصلی ما در پدافند غیرعامل شناسایی زیرساخت های حیاتی و مهم و استحکام بخشیدن و تجهیز آنها در مواقع اضطرار و غیرعادی است.
افشار در بخش دیگری از سخنان خود، رعایت مقررات پدافند غیرعامل در امور شهر و شهرسازی و ادامه جدی گرفتن مقررات ملی ساختمان را یادآور شد و افزود: براین اساس، کاهش آسیب پذیری، توجه به بازدارندگی ها و در نهایت اصل پایداری باید مورد توجه جدی دستگاه های ذیربط قرار بگیرد.
پدافندغیرعامل به مجموعه اقدام های بازدارنده و دفاعی غیرمسلحانه برای پیشگیری از اعمال تهدیدهای دشمن اطلاق می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار