کد خبر: ۵۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 22 June 2015
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز از صادرات ۷۰ درصد شیر تولید شده در البرز به دیگر استان های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبادالله کامکار ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه اقتصادی استان با محوریت کاربری اراضی زراعی و باغی در خصوص عدم دریافت عوارض از واحد های تولیدی بخش کشاورزی با اشاره به اینکه روزانه در البرز ۵۰۰ تن شیر تولید می شود، گفت: شیر تولیدی در البرز به استان های، زنجان، گیلان، مازندان و تهران صادر می شود  این استان ها از شیر تولیدی البرز در تولید فرآوردهای لبنی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از صفر تا صد تولید تا فرآوری و صادرات شیر در کارخانه های استان انجام شد افزود: برای تحقق چنین امری جذب سرمایه گذار ضروری است.

کامکار از صادرات ۷۰ درصدی شیر البرز به دیگر استانهای کشور خبر داد و گفت: اگر از صنعت تولید شیر و فرورده های لبنی حمایت کنیم می توانیم در این زمینه گام موثری برداریم.

وی در کنار اتحادیه دامداران ایجاد انجمن صنايع لبنی در البرز را ضررتی انکار ناپذیر دانست  گفت: بانک ها تسهیلات لازم را در اختیار کارخانه داران قرار دهند.

وی همچنین از احصای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطلیل و راکد در حوزه دامداری در البرز خبر داد و افزود: مشکلات این کارخانه ها در نشستی مشترک با سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و استانداری بررسی می شود.

وی اظهار کرد: در تهران و برخی دیگر از استانهای کشور بهره برداران بخش کشاورزی که برای فعالیت احتیاج به احداث ابنیه دارند از پرداخت عوارض معاف شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار