رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: یک هزار و ۷۰۰ ردیف تعرفه کالاهای وارداتی شامل بیش از ۱۰ هزار مورد کالا مشمول بیمه اجباری می شوند.
کد خبر: ۵۱۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 24 October 2017
به گزارش تابناک قزوین، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ظهر امروز در همایش روز جهانی استاندارد اظهار کرد: یکی از لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی، رعایت استاندارد است .
وی با بیان اینکه استاندارد باید به یک مطالبه عمومی در بین مردم تبدیل شود، افزود: شرایط امروز جامعه به گونه ای است که درک لازم برای این مطالبه عمومی از سوی مردم وجود دارد.
پیروزبخت با بیان اینکه باید به سلامت مردم اهمیت دهیم عنوان کرد: استاندارد عامل بسیار مهمی برای جذب مشتری در داخل و خارج از کشور برای کالاهای ایرانی است .
وی پرهیز از ورود مسائل سیاسی به حوزه استاندارد را خواستار شد و تاکید کرد: تداخل این دو موضوع با یکدیگر و نگاه سیاسی به مقوله استاندارد سلامت مردم را با خدشه روبرو میکند.
رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: هم اکنون بیش از یک هزار کالای ایرانی نشان استاندارد اجباری را کسب کرده اند.
وی با اشاره به لزوم توجه در کشور به گردشگری بیان کرد: امروز در شرایطی از گردشگری سخن می گوییم که گردش مالی این صنعت در دنیا 2 هزار میلیارد دلار در سال است اما این در حالی است سهم کشور ما از این بخش بسیار حداقل و ناچیز است.
پیروزفر یکی از راه های توسعه گردشگری را توجه به استاندارد دانست و تأکید کرد: توجه به استاندارد در صنایع دستی محبوبیت صنایع دستی ما را افزایش می دهد.
وی گفت: پوستر روز جهانی استاندارد امسال توسط یک جوان ایرانی صورت گرفت و این یک افتخار بزرگ برای کشور محسوب می شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: پذیرش گواهینامه های بین المللی ایران در بخش کیفیت، محیط زیست، ایمنی غذا و انرژی از سوی IAF و انتخاب یک زن ایرانی در جمع ۱۵ نفر عضو هیئت مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) از میان ۱۶۳ کشور جهان گوشه ای از دستاوردهای این سازمان در عرصه بین المللی است.

برچسب ها: تابناک قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار