رئيس كل دادگستری قزوين:
رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: کار قضا در نظام اسلامی از اشرف کارها بوده که کار بسیار سختی است اما اگر آن نگاه قرآنی وجود داشته باشد در این فرآیند می‌توانیم باوجود مشکلات به جامعه و مردم خدمت کنیم.
کد خبر: ۵۱۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 24 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در نشست با قضات که ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: زمانی در مسیر رشد و قرب الی‌الله قرار می‌گیریم و به معرفت نفس می‌رسیم که خود را در برابر خداوند سبحان بدهکار بدانیم.

وی افزود: تا زمانی که سخن از آسیب‌های اجتماعی و جرائم به میان می‌آید، اشتغال، فقر، سواد، اوقات فراغت و مسائلی از این دست مطرح می‌شود اما نگاه قرآن و معارف دینی به جرائم و آسیب‌های اجتماعی متفاوت است که باید به آن توجه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با نگاه معارف دینی اگر بشریت بخواهد به صلاح، ثبات و عدالت که گمشده بشریت در طول تاریخ است، برسد باید خود را شناخته و ارزش خود را بداند و باور داشته باشد که در این جهان مسافری بیش نیست.

قدرتی عنوان کرد: تمام حکومت‌ها داعیه عدالت دارد اما همین آمریکایی که دم از عدالت می‌زند، براساس آمار اعلام شده از زمان کشف این قاره چه ظلم‌ها و ستم‌هایی کرده‌اند به طوری که بر اساس آمار خود آمریکایی‌ها، 112 میلیون نفر از سرخ‌پوست‌ها را کشته و 46 نوع وبا و ویروس‌کشنده تولید کرده‌اند و همین افراد امروز ژست حقوق بشری آن‌ها دنیا را پر کرده است.

این مسؤول قضایی یادآور شد: دخالت عواملی چون اشتغال، تحصیلات و فقر در جرائم غیرقابل انکار است اما اینطور نیست که هر کس عالم شد، پاک بماند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: نباید تک بُعدی به جرائم نگاه شود بلکه هر زمانی که انسان برای خود و انسان‌های دیگر ارزش قائل شد و هدف الهی از آفرینش را مدنظر قرار داد به سمت بسیاری از آسیب‌ها و جرائم نمی‌رود؛حال اگر کسی این نگاه را باور نداشته باشد.

قدرتی توضیح داد: اگر تمام دستگاه‌های نظارتی و بازرسی مراقبت‌های مختلف و گوناگون داشته باشند، فرد باز هم گرایش به سمت تخلف دارد، از این رو افزونی علم و عالِم کردن جامعه تنها راه حل کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست.

وی کار فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز نهادهای فرهنگی تا چه اندازه توانسته‌ نسل جوان و نوجوان را با جایگاه واقعی خود آشنا کند تا جوان برای خود ارزش و قیمت قائل شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شب و روز دستگاه قضا در حال تلاش است اما در 6 ماهه نخست سال جاری 75 هزار و 889 پرونده وارد دستگاه قضایی شده است که این امر نشان می‌دهد هنوز هم باید کار کرد تا به هدف‌های تعیین شده، برسیم.

قدرتی با توصیه به قضات بیان کرد: عدالت در میان مردم و مراجعه‌کنندگان باید رعایت شود؛ تکلیف ما تنها صدور حکم نیست بلکه باید به تبعات احکام صادره در جامعه هم توجه کنیم و این همان نقطه‌ای است که باید وقت بگذاریم.

این مسؤول قضایی تأکید کرد: قاضی باید هنگام صدور رأی به تبعات آن توجه کند از این رو انتظار ما از قضات رسیدگی کمی و کیفی به پرونده‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: کار قضا در نظام اسلامی از اشرف کارها بوده که کار بسیار سختی است اما اگر آن نگاه قرآنی وجود داشته باشد در این فرآیند می‌توانیم باوجود مشکلات به جامعه و مردم خدمت کنیم.

قدرتی تأکید کرد: باید روی عقل فرزندانمان کار کنیم و نسل جوان جامعه را عاقل کرد تا افراد از درون تکان خورده و به خود آیند که چه گوهر گرانقدری را به بهای ناچیز می‌فروشند.

وی ادامه داد: فرصت خوبی برای ما و شما وجود دارد تا به کارمان نگاه دیگری داشته باشیم و اگر با این نگاه که کاری انجام داده و حقوقی بگیریم، صبح را به شام رسانیم و انگیزه الهی نداشته باشیم، هر روز در حال اُفول بوده و روزی چشم باز می‌کنیم که همه چیزی را از دست رفته مشاهده می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار