قائم‌مقام مدیرعامل گسترش علوم و فنون پایوران از برگزاری همایش فروش حرفه‌ای در بازارهای سنتی در ایلام خبر داد و گفت: موسسه گسترش علوم و فنون پایوران در صورت استقبال جوانان ، اصناف ، صاحبان صنایع و کسب و کار مصمم است در گام اول تا 100نفر کارآفرین را تا پایان سال آموزش دهد و از آنان تا رسیدن به اشتغال پایدار حمایت کند.
کد خبر: ۵۱۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 24 October 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛پیمان علیرضایی با حضور در دفتر ایسنا، منطقه ایلام، از برگزاری همایش فروش حرفه‌ای در بازارهای سنتی در روز چهارشنبه 3 آبان در دانشگاه ایلام خبر داد و اظهار کرد: سرفصل‌های این همایش شامل فروش تلفنی و غیرحضوری، فروش در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها، اصول پیگیری و نهایی کردن فروش، مدیریت فروش و راهکارهای افزایش توان واحد فروش ، عمده‌فروشی و فروش صنعتی و تکنیک‌های فروش در فضای مجازی است .

وی با بیان اینکه این همایش توسط موسسه گسترش علوم و فنون پایوران با همکاری دانشگاه ایلام، پارک علم و فناوری استان و موسسه غیرانتفاعی باختر ایلام برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش برای اولین بار در ایلام برگزار می‌شود و از بین شرکت‌کنندگان تا 100 نفر از افرادی که فقط استعداد کارآفرینی داشته باشند ، انتخاب و تا موفقیت از آنان حمایت خواهیم کرد .

واحدهای ما از روند تغییرات بازار و درک پیچیدگی‌های آن جا مانده‌اند

قائم‌مقام مدیرعامل گسترش علوم و فنون پایوران تصریح کرد: هدف از این دوره و دوره‌های موسسه پایوران ارتقاء آموزش و توسعه مهارتهای خاص است تا شاید فضای کسب و کار از این رکود و رخوت خارج شود، چون عارضه مشترک واحدهای تولیدی و کسب و کارهای استان این است که از روند تغییرات بازار و درک پیچیدگی‌های آن جا مانده‌اند .

درسی که باید از  نوکیا گرفت

علیرضایی شاهد مثال را در اهمیت دانش و مهارت فروش و بازاریابی، شرکت نوکیا عنوان کرد و گفت: مدیران این شرکت که سال‌ها لیدر(پیشرو) بازار تلفنهای همراه در جهان با تملک بیش از 85% سهم بازار بودند اما سهم آنها به کمتر از 5%  بازار رسید و سهام خود را با نازلترین قیمت به رقیب فروختند و در پایان کار با چشمان گریان دلیل شکست خود را عدم درک بموقع و صحیح بازار و پیچیدگی های آن دانستند و از اینکه خود را با دانش و مهارت‌های روز در این زمینه  تجهیز نکرده و ارتقاء نداده بودند حسرت می‌خوردند .

عزمی جزم برای تربیت 100 نفر کارآفرین

وی با تاکید بر اینکه قلب تپنده هرسازمان واحد فروش است که باید  همواره به فکر تقویت و ارتقاء مهارت آن بود، تصریح کرد: اگر از این همایش استقبال شود ، به صورت متوالی کارگاه‌ها و همایش هایی در همین راستا برگزار خواهد شد و در هر کارگاه مفاهیمی مهم بصورت سلسله وار تقدیم علاقمندان می گردد. و همسو با این موضوع از بین شرکت کنندگان، اقدام به جذب کسانیکه فقط استعداد کارآفرینی داشته باشند کرده و پس از  جذب،  مراحل آموزش، مشاوره و پیاده سازی انجام شده و تا حصول موفقیت نهایی در کنار آنان خواهیم بود .

این کارشناس مدیریت بازرگانی گفت: آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی که در موسسه پایوران دنبال می‌شود منتج به اشتغال پایدار خواهد شد .

ایلام 1400 شهر کارآفرین می‌شود اگر ...

قائم‌مقام مدیرعامل گسترش علوم و فنون پایوران تصریح کرد: در دل این سمینارها کسانی که برای آموزش اهمیت قائل باشند شناسایی و رشد داده خواهند شد و هدف ما این است که ایلام در سال 1400 به عنوان شهر کارآفرین معرفی شود و جوانان به خودباوری در زمینه تولید و اشتغال برسند تا شهر ایلام نشاط واقعی خود را به دست آورد و هدف غایی ما این است که به جایی برسیم هر خانواده ایلامی لااقل یک کارآفرین داشته باشد .

علیرضایی با تاکید بر اینکه تحقق این هدف با حمایت مراکز علمی راحت‌تر خواهد بود ،  گفت: معتقدم هر سازمانی علاوه بر وظایف ذاتی که در راستای درآمد‌زایی ، آموزش و یا امور مرتبط با وظیفه اصلی خود دارد مسئولیتی نیز در قبال اجتماع دارد و باید به آنها عمل کند تا بتواند نقش واقعی خود را برای  کمک به جامعه در راستای خروج از فضای رکود ایفا نماید. چون ما معتقدیم اگر بستری اجتماعی همچون شهر، روستا، انسانها، سازمانها و ... نباشند ما هم طبیعتا هیچ امکانی برای پایه گذاری سازمان و یا کسب و کار خود نخواهیم داشت.پس این بستر در حقیقت ودیعه ایست از طرف جامعه که ما نیز باید پاسخی درخور به آن بدهیم. قطعا در این خصوص ما پذیرای همکاری صاحبان صنایع و کسب و کار هستیم تا ضمن کمک به ایجاد فضای مناسب و جامه عمل پوشاندن به رسالت مسئولیت اجتماعی خود بتوانند کسب و کار خود را با استفاده از این فرصت ارتقاء دهند .

ایلام از فقر دانش رنج می‌برد

وی تاکید کرد: ایلام هرچند از نظر منابع نفت و گاز، گردشگری، منابع طبیعی و کشاورزی غنی است اما از فقر دانش و مهارت کاربردی برای تبدیل فرصتهای بالقوه به بالفعل رنج می‌برد و اگر این فقر برطرف شود همه پتانسیل‌ها به منبع ثروت و درآمدزایی تبدیل خواهند شد .

همیشه چشممان به دست دولت است

قائم‌مقام مدیرعامل گسترش علوم و فنون پایوران از جوانان خواست با ارتقاء سطح مهارتهای خود به رونق کسب و کار در ایلام کمک کنند و کمتر منتظر و چشم به دست دولت بوده وبرای آموزش و کسب مهارت کارافرینی ارزشی درخور قائل و برای حمایت از خود گام بردارند .

استان‌های توسعه یافته عاشق آموزش هستند

علیرضایی با اشاره به تجربه‌ی کاری خود در استانهایی مانند قزوین،تهران و یزد ، تصریح کرد: استان‌های موفق و پیشرو عاشق و مشتاق  آموزش در جهت ارتقای جایگاه خود هستند اما متاسفانه در ایلام از این مهم بسیار غفلت می‌شود. نمود اهمیت به آموزش و مهارت اندوزی را می توان در وضعیت اقتصادی خوب و همچنین بیست و چند سال دارا بودن رتبه های اول کنکور کشور در استانی چون یزد دید

مهارت نداریم/ توپ را زمین دیگران می‌اندازیم

وی تصریح کرد:متاسفانه خانواده ها و دانشجویان ما یاد نگرفته‌اند در کنار درس خواندن و مدرک آکادمیک گرفتن به فکر مهارت‌آموزی باشند و تاسف‌بارتر اینکه دانش‌آموخته‌ی ما حتی از مهارت‌های مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود هم محروم است .

قائم‌مقام مدیرعامل گسترش علوم و فنون پایوران تاکید کرد: متاسفانه مردم ما یاد گرفته‌اند توپ را زمین دیگران بیندازند و همیشه منتظر باشند کسی به آنها کمک کند، اما ما می‌خواهیم با یاری خدای متعال و حمایت مردم فهیم استانمان این فرهنگ را تغییر دهیم وبرای این کار پیشقدم شده ریسک موضوع را پذیرفته و این بار ما توپ را به زمین خود انداخته ایم. انشاالله مراکز علمی و رسانه‌ها با پشتیبانی خوب خود به تغییر و توسعه‌ی فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی کمک کنند. خدا را شاکریم که در اولین قدم ما، مراکز علمی چون دانشگاه ایلام ، موسسه آموزشی باختر و پارک علم و فن آوری ایلام با دیدی باز و توسعه نگر، و با نگاهی کارآفرینانه دست یاری طلب ما را برای انجام این مهم و تغییر بنیادین فشردند و با نهایت لطف و سعه صدر با ما همکاری نمودند که در اینجا بر خود لازم میدانم صمیمانه از الطاف و زحمات تمامی عزیزان قدردانی خود را ابراز دارم .

علیرضایی با بیان اینکه همایش فروش حرفه‌ای در بازارهای سنتی در محل دانشگاه ایلام و با تدریس «میثم علیرضایی» کارآفرین برتر و بنیانگذار دپارتمان MBI  دانشگاه شهید بهشتی و مدیر مارکتینگ بیش از 71 برند داخلی و خارجی است، از هم استانیهای عزیز خواست تا با مشارکت خود سهمی در این تغییر مثبت داشته باشند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار