معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده که یکی از آنها واردات نژادهای جدید دام سبک و سنگین است.
کد خبر: ۵۱۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 18 October 2017
به گزارش تابناک قزوین سید منصور حاج سید جوادی در کفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: چند  روز گذشته، 310 رأس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و  به مزرعه سیمرغ زیاران  آبیک  انتقال داده شد .
به گفته وی  این اقدام با هدف کمک به تامین گوشت قرمز کشور صورت گرفته و هنوز مراحل نخستین خود را طی می‌کند.
 سید جوادی  در ادامه به مشخصات این نوع گوساله اشاره کرد و گفت : گوساله نژاد شاروله ۸۰۰ سال قبل در منطقه‌ای به نام شارلز فرانسه شناخته شد. وزن  این گوساله  به طور متوسط بین  ۹۰۰ کیلوگرم تا یک هزار و ۱۰۰ تن می‌رسد.
 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به  کیفیت گوشت و همچنین ضریب تبدیل بالا در این نژاد پرداخت  و افزود: شاروله از لحاظ بهره‌دهی با نژادهای محلی، ترکیبی و غیره که در ایران پرورش می‌یابند، قابل مقایسه نیست. زیرا به طور متوسط روزانه حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم گوشت تولید می‌کند.
وی خاطر نشان ساخت :  البته واردات این نژاد در حال حاضر برای شرکت سیمرغ زیاران  ، جنبه تحقیقاتی داشته و میبایست قابلیت های آن در ایران خصوصا با توجه به کمبود آب و علوفه و هزینه بالای پرواربندی در کشور بررسی و سپس در حجم های بالاتر اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار