دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین افزود: همراهی نکردن سازمان های بین المللی در موضوع برجام با آمریکا، شکست سختی را به این کشور وارد کرد.
کد خبر: ۵۰۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 14 October 2017
به گزارش تابناک قزوین علیرضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری به سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام افزود: این نحوه رفتار و عکس العمل از یک رئیس جمهور تازه به دوران رسیده در آمریکا که با اصل نظام و انقلاب جمهوری اسلامی مشکل دارد کاملا طبیعی است و نباید آن را خیلی بزرگ کرد.
وی اظهار کرد: آمریکا با وجود اقدامات خود علیه کشور ایران، سپاه و قوه قضائیه، نتوانست اجماع جهانی را به دست آورد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید منطق گفت و گو و تعامل با کشورها را ادامه دهد و از هر گونه برخورد و تصمیم گیری های احساسی و هیجانی پرهیز نماید که خواست مخالفان نظام و رژیم صهیونیستی است.
علیرضائی افزود:ما باید گفت و گو ، تعامل ، رایزنی و راه حلهای دیپلماتیک را در سطح جهانی گسترده تر کنیم و در سطح داخلی نیز جریان ها و گروههای مختلف، راه گفت و گو و همدلی را در پیش بگیرند.
وی ادامه داد : برخی ممکن است با توجه به فضا و سخنان رئیس جمهور آمریکا بخواهند آن را یک بهانه و مستمسک قرار دهند تا برجام را زیر سوال ببرند که این رفتار اشتباهی است.
این مسئول اضافه کرد: برجام اجماع جهانی علیه ایران را خنثی کرد و به توفیق کشور ایران منجر شد و اگر برجام نبود باید می دیدیم که چه اتفاقاتی می افتاد.
این مسئول ادامه داد: همین رفتارها نشان دهنده موفقیت آمیز بودن برجام است و نباید نیروهای داخلی با مخالفت با برجام با ترامپ و رژیم صهیونیستی هم نوا و هم ساز شوند.
وی با بیان اینکه نباید دشمنی برجام مایه تسویه حساب های داخلی شود و زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای نادیده گرفته شود افزود: به هر حال در سایه برجام پروژه ایران هراسی به تاریخ پیوست و روابط ایران با سایر کشورها به حالت عادی خود بازگشت.
وی با بیان اینکه با گفت و گو و تعامل می توان پشت یک میز نشسته و سرسخت ترین دشمنان را به پای میز مذاکره آورد افزود: باید منطق اسلامی و ایرانی خود را داشته باشیم و با توجه نکردن به فضاسازی ها، طبق موازین اسلامی در مسیر پیشرفت و ترقی کشور حرکت نمائیم.
لیرضائی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: منطق جمهوری اسلامی ، گفت و گو و تعامل در مناسبات بین المللی برپایه حفظ اقتدار و عزت کشور است و به همین دلیل موفق شد حسن نیت خود به کشورهای دیگر و تهدید نبودن برای صلح جهانی را به اثبات برساند.
وی با بیان اینکه استراتژی ایران تدافعی نه تهاجمی است افزود: ملت ایران انرژی هسته ای را حق مسلم خود می داند و به هیچ وجه از این موضوع صرف نظر نخواهد کرد.
وی افزود: استکبار جهانی با سیاه نمایی درحال ترسیم چهره ای مخدوش و سیاه از کشور ایران در مجامع جهانی بود و تلاش می کرد با اجماع جهانی ایران را به یک کشور منزوی تبدیل نماید ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تیم مذاکره کننده کاملا متعهد و وفادار به ارزشهای انقلاب، ایران و اسلام موفق شد که اجماع جهانی را که علیه کشور را بشکند و همه باور کردند که ایران تهدیدی برای صلح جهانی نیست.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین افزود: تیم مذاکره کننده ما موفق شد با عزت و استقلال، ایران هراسی را که در سطح بین الملل در حال شکل گیری بود را نفی کرده و در مسیر موفقیت کشور گام بردارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار