حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر این‌که تنها بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌هاست، گفت: سوء مدیریت عمده عامل مشکلات اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۵۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳ 21 June 2015
حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: ریشه اصلی مشکلات کشور را باید در اقتصاد نفتی و تک محصولی جستجو کرد، مادامی که اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی رها نیابد، برخی مشکلات همواره وجود خواهد داشت.

وی با بیان این‌که تحریم فروش نفت از سوی دشمنان نظام فرصتی ارزشمند برای اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور و رهایی از اقتصاد نفتی بوده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشور متکی به نفت است و مدیران نفتی سرکارند مشکلات اقتصادی نیز در کشور وجود دارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ربط دادن مشکلات اقتصادی به تحریم ها ظلم است، تصریح کرد: سوءمدیریت در اکثر دولت‌ها بوده و موجب بروز مشکلات اقتصادی برای کشور شده است، بنابر این به جرأت می توان گفت؛ سوء مدیریت عمده عامل مشکلات اقتصادی کشور است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به این‌که نباید تمامی مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها گره زد، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها ربط بدهیم این یک ظلم است، باید به سمت شایسته‌سالاری در مدیریت و پیاده کردن مبانی اقتصاد مقاومتی در کشور حرکت کرد.

وی با بیان این‌که ملت ایران در طول سالیان گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره تحت فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه غرب قرار داشته اند، گفت: نگاهی به موقعیت کشور در دوران دفاع مقدس و اعمال فشار از سوی کشورهای استکباری با تحریم اقتصادی نشان از نگاه خصمانه غرب نسبت به این نظام ولایی دارد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس گفت: تحریم های نفتی و اقتصادی غرب می تواند با غیرت ملت ایران و تدبیر مسؤولان نظام تبدیل به فرصتی ارزنده شود تا کشور در تولید و خودکفایی اقدامات جدی داشته باشد، اینک فرصتی دوباره در حال شکل گیری است که می توان از آن برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده کرد.

حجت الاسلام باقری گفت: این‌که عده‌ای منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای بنشینند و نسبت به لغو تحریم‌های اقتصادی دشمنان امیدوار باشند، کار چندان عاقلانه‌ای نیست، اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها راه غلبه بر توطئه تحریم‌های اقتصادی دشمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :