فرمانده مرزبانی خوزستان:
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: با اشرافیت اطلاعاتی در حوزه مرزها، جایی برای ورود کالای قاچاق از طریق مرزهای دریایی استان وجود ندارد.
کد خبر: ۵۰۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 07 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، سردار عبداله نظرپور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شامگاه جمعه (14 مهرماه) شبکه خوزستان با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که بتوانیم اقدامات و برنامه هایی را که در خلال ماموریت های ناجا انجام می شود به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به برنامه های مرزبانی در هفته ناجا افزود: 50 برنامه در هفته ناجا برنامه ریزی شده که بازدید از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدایی که در تامین امنیت استان خوزستان به شهادت رسیدند، دیدار با نماینده ولی فقیه، غباررویی از مزار شهدا، پیاده روی خانواده ها، نشست با مرز نشینان و سران عشایر در نقاط مختلف مرزی، آموزش همگانی توسط همکاران در یگان های مرزی در خصوص قوانین مرزی، خدمات به مرزنشینان در پایگاه های دریای و برگزاری مانورهایی جهت نمایش اقتدار و امنیت مرزبانی از جمله اقدامات مجموعه مرزبانی در هفته ناجا هستند.

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: با توجه به شرایط منطقه و اینکه کشور ما با 15 کشور دیگر هم مرز است و  بیش از 8750 کیلومتر مرز دارد و حدود 2500 کیلومتر از این مرزها، مرز دریایی هستند و همچنین با توجه به اینکه بیشتر کشورهای هم مرز ما درگیر جنگ و مقابله با گروه های تروریستی هستند ولی خوشبختانه در مرزهای ما امنیت خوبی حاکم است.

نظرپور تصریح کرد: درست است که نیروهای تروریستی قصد تحرک هایی در مرزها را دارند ولی با اقتدار نیروهای مسلح  و اشرافیت بیشتر بر گروهک ها همه برنامه های دشمنان خنثی می شود.

وی بیان کرد: با توجه تدابیری که در مرزهای استان خوزستان اندیشیده شده است در مرزهای خشکی و دریایی هیچ نقطه ناامنی وجود ندارد. تنها برخی آسیب های اجتماعی در خصوص قاچاق وجود دارد.

فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه آمادگی مقابله با تهدیدات دشمن را دارا هستیم، اظهار کرد: آمادگی مقابله با هرگونه تهدید دشمن را داریم و مردم بدانند که فرزندان آنان در مرزبانی آگاهانه و هوشیارانه و تحت هر شرایطی امنیت را برقرار کرده اند. 

نظرپور با اشاره اربعین حسینی و اقداماتی که در خصوص ایجاد زیرساختها در مرزهای خوزستان انجام شده است، گفت: در بحث پایانه ها و تمهیدات لازم برای رسیدگی به امور زائران و امنیت آنها طرح های خاصی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: وظیفه دیگر مرزبانی هماهنگی و ایجاد امکانات و تسهیل تردد مسئولانی است که قرار است در پایانه ها موکب برپا کنند. همچنین با مسئولان کشور عراق در خصوص اقدامات لازم در صورت بروز حوادث احتمالی و اعزام آمبولانس، بالگرد هلال احمر و تجهیزات پزشکی هماهنگی های لازم انجام شده است.

فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: با مرزبانان کشور عراق در خصوص امنیت مرزی هماهنگی های لازم انجام شده و قطعا  تردد زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته راحت تر خواهد بود.

نظرپور با تاکید بر لزوم  داشتن گذرنامه و ویزا برای زائران عنوان کرد: زائران باید قوانین کشور مقابل را رعایت کنند زیرا کشور عراق اجازه تردد بدون ویزا و گذرنامه را نمی دهد. همچنین زائران در صورت به همراه داشتن وسایل غیرقانونی یا قرص های غیرمجاز مانند قرص های روانگردان طبق قانون کشور عراق به شش ماه تا سه  سال حبس محکوم می شوند که در این زمینه گذشتی در کار نیست و در سال های گذشته با چنین موردی مواجه شدیم.

وی بیان کرد: کشفیات مرزبانی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خصوص کشف قاچاق کالا، کشف قاچاق مواد مخدر و کشف سلاح افزایش داشته است و پس از پیام مقام معظم رهبری در خصوص قاچاق کالا جایی برای ورود کالای قاچاق از طریق مرزهای دریایی خوزستان وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: با اشرافیت اطلاعاتی در حوزه مرزها افزایش کشفیات داشته ایم و این موضوع ادامه خواهد داشت و امیدواریم با تقویت مرزها در شش ماهه دوم امسال نگرانی در خصوص قاچاق در مرزها نداشته باشیم.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار