استاندار قزوین بر استفاده از روشهای نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: روش های نوین کشت و آبرسانی راهکار مقابله با تهدید خشکسالی و کم آبی در استان است.
کد خبر: ۵۰۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 04 October 2017

به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در جمع مردم منطقه کوهین و قاقازان با اشاره به موضوع کم آبی این منطقه افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیادی به مردم روستاها و شهرها برای آبرسانی صورت گرفته و دولت دوازدهم نیز رویکرد مناسبی در این خصوص دارد.
وی افزود: رویکرد جدید دولت برای آبرسانی به روستاها و شهرهای یک منطقه تعیین یک منبع بزرگ آب براساس حوزه آبریز است که می تواند در درازمدت و به صورت مستمر پاسخگوی نیازهای آن منطقه باشد.
زاهدی با تشریح سیاست تبدیل تهدید به فرصت ادامه داد: ما در کشور با مشکل آب و خشکسالی شدید مواجه هستیم و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تهدید خشکسالی را به فرصت تبدیل کنیم.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در حوزه زندگی و اقتصاد نیز باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، آن چنانکه تحریم ها و جنگ تحمیلی را به فرصت تبدیل کردیم.
وی افزود:باید در کشاورزی نوع محصول و بذر را به سوی کشت های کم آب بر هدایت کنیم تا بتوانیم میزان مصرف آب را در کشت مدیریت نمائیم.
استاندار قزوین ادامه داد: همچنین باید شیوه های بهره برداری از آب و آبرسانی به مزارع را نیز اصلاح کرده و با روش های جدید از اتلاف آب جلوگیری نمائیم.
زاهدی خاطر نشان کرد: در کشاورزی سنتی آب هدر رفته و قیمت های پنهان در تولید محصولات در نظر گرفته نمی شود و توجه نمی شود که برای تولید یک کیلو هندوانه هفتاد هزار ریال آب در کشور هزینه می شود .
این مسئول افزود: در مصارف بهداشتی و شرب نیز باید تلاش کنیم تا به اهداف ترسیم شده دست یافته و نگرانی مردم برای آب شرب آینده را رفع نمائیم.
وی در خصوص شهرک صنعتی در حال احداث کوهین نیز گفت: موقعیت جغرافیایی این منطقه به گونه ای است که هم از لحاظ کشاورزی، صنعت و گردشگری امکان توسعه دارد و نباید مزیت های این منطقه را نادیده گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه کربلا افزود: زشتی ها و پلیدی های بسیاری در صحنه کربلا اتفاق افتاد ولی زیبایی های آن بیشتر از زشتی ها بود و حضرت زینب ( س) چیزی جز زیبایی در کربلا ندیدند.
استاندار قزوین ادامه داد: آنچه در کربلا اتفاق افتاد از ابزارهای خسارت و تهدید بود و هیچ صحنه ای خسارت بارتر از حادثه کربلا در تاریخ نداریم اما حضرت زینب از این تهدید به عنوان یک فرصت برای رسوا کردن دشمن استفاده کرد و حسرت یک آه را به دل یزید گذاشت.
وی اضافه کرد: حرکتی را که حضرت زینب آغاز کرد و بعد سایر ائمه معصوم ادامه داند تا به امروز عاشورا را زنده نگه داشته و انقلاب اسلامی هم با درس گرفتن از عاشورا به این نقطه رسید.
کوهین در فاصله 50 کیلومتری شهر قزوین واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار