مدیر شبکه بهداشت و درمان انزلی در آیین آغاز اجرای این طرح با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان در سلامت عمومی جامعه گفت : سیاست وزارت بهداشت پیشگیری از بیماری ها به منظور کاهش امراض و همچنین پایین آمدن هزینه درمان است.
کد خبر: ۵۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 20 June 2015
به گزارش تابناک گیلان ، مدیر شبکه بهداشت و درمان انزلی در آیین آغاز اجرای این طرح با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان در سلامت عمومی جامعه گفت : سیاست وزارت بهداشت پیشگیری از بیماری ها به منظور کاهش امراض و همچنین پایین آمدن هزینه درمان است.

دکتر عارف عابدین نجفی با اشاره به اینکه هزینه پیشگیری یک هزارم درمان است افزود : در این مرحله از اجرای طرح کودکان زیر شش سال ، شش تا 14 سال و بانوان باردار تا دو سال پس از زایمان مشمول اجرای طرح می شوند.

وی خدماتی را که به این افراد ارائه می شود شامل کشیدن دندانهای عفونی ، فلورایدتراپی ، فیشور سیلندر و ترمیم و عصب کشی عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت انزلی خاطرنشان کرد : برای ارائه خدمات پیشگیری به گروه هدف هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و برای بقیه اقشار نیز بر اساس تعرفه دولتی و بسیار ارزان خدمات ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به وجود سه مرکز بهداشت شهری ، سه مرکز روستایی و دو مرکز شهری روستایی در این شهرستان اظهار کرد : در مراکز روستایی و شهری این طرح انجام می شود و در برنامه است که بقیه مراکز نیز امسال با تجهیز یونیت ارائه خدمات نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان انزلی یادآور شد : زمانی برای تجهیزات و لوازم مصرفی نظیر آمالگام ، کامپوزیت ، وسایل کشیدن دندان و مواد جرمگیری مشکل داشتیم اما با کمک و حمایت وزارت بهداشت اکنون در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

دکتر نجفی افزود : اکنون در هر مرکز حداقل یک یا دو دندانپزشک و یک یونیت داریم و روسای دانشگاه ها ملزم شده اند که از دانشجویان دندانپزشکی در حال فارغ التحصیلی در قالب طرح دندانپزشکی جامع نگر در مراکز بهداشت استفاده کنند.

به گفته وی ماهانه به طور متوسط یکهزار و 500 نفر برای دریافت خدمات دندانپزشکی به مراکز بهداشتی انزلی مراجعه می کنند.

مدیر شبکه بهداشت انزلی یادآور شد : پارسال 13 نفر از مراقبین بهداشت مدارس توسط شبکه بهداشت آموزش دیدند تا ضمین آموزش به دانش آموزان ، معاینات اولیه به منظور ارجاع دانش آموزان به دندانپزشکی را انجام دهند.

شهرستان انزلی در غرب گیلان و در کرانه جنوبی دریای خزر بالغ بر 138 هزار نفر جمعیت دارد


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار