رئیس سازمان تعاون روستایی قزوین:
رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در سال جاری کشمش به صورت بیع شرط از کشاورزان استان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 28 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ پنج هزار ریال یارانه برای هر کیلو کشمش به کشاورزان تولیدکننده کشمش پرداخت شده است، اظهار داشت: در این راستا بر مبنای پنج هزار و 800 تن کشمش تولیدی تاکنون 200 میلیارد ریال یارانه در قالب صندوق کشمش استان پرداخت شده و باقی مانده در هفته آینده به حساب این صندوق واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری براساس برآوردهای انجام شده 20 هزار تن کشمش در استان قزوین تولید می‌شود، افزود: سازمان تعاون روستایی خرید کشمش امسال را در قالب خرید بیع شرط در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: در این طرح کشمش کشاورزان پس از تعیین اُفت‌های مجاز در صورت قابل خرید بودن براساس قیمت تضمینی سال جاری و بر مبنای 27 هزار ریال خریداری می‌شود.

محمودی ادامه داد: حدود 60 تا 80 درصد قیمت کشمش به صورت نقدی به کشاورز پرداخت و با انعقاد قرارداد بین کشاورز و تعاون روستایی کشمش خریداری شده به مدت سه ماه و به صورت مجزا در انبارها نگهداری می‌شود.

این مسؤول با تأکید بر اینکه اگر باغدار توانست در این سه ماه با قیمت بالاتر محصول خود را بفروشد کشمش تحویلی پس از بازگرداندن وجه دریافتی به باغدار تحویل داده می‌شود، عنوان کرد: در غیر این صورت در پایان سه ماه بر مبنای قیمت تضمینی پایه با کشاورز تسویه حساب و کشمش در اختیار سازمان تعاونی روستایی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین یادآور شد: این طرح در راستای کنترل بازار و تأمین نقدینگی کشاورزان و جلوگیری از فروش زودهنگام محصول باغداران به دلیل هزینه‌های مالی اجرا می‌شود و سازمان در این طرح هیچ‌گونه انتفاعی را متصور نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار