رئیس پژوهشگاه انرژی اتمی ایران عنوان کرد
رئیس پژوهشگاه انرژی اتمی ایران با اشاره به طرح پرتودهی الکترون‌ها در استان قزوین گفت: اعتباری که برای تأمین تجهیزات این طرح در نظر گرفته شده است، حدود 70 میلیارد دلار بوده که برای اجرای مرحله نخست آن 12 میلیون دلار هزینه شده است.
کد خبر: ۵۰۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 28 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین خلفی در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین با اشاره به اجرای طرح پرتودهی الکترون‌ها در استان قزوین اظهار داشت: با وجود نیروهای جوان، محقق و پژوهشگر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی موفق شدیم تا این طرح را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: اعتباری که برای تأمین تجهیزات طرح پرتودهی الکترون‌ها در نظر گرفته شده است، حدود 70 میلیارد دلار بوده که برای اجرای مرحله نخست آن 12 میلیون دلار هزینه شده است.

رئیس پژوهشگاه انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اجرای طرح پرتودهی الکترون‌ها در استان قزوین می‌تواند فضای را برای پژوهشگران، محققان و دانشمندان فراهم کند، مطرح کرد: این طرح می‌تواند تأثیر بسزایی در تولید محصولات کاربردی نظیر دارو و درمان، مواد ضدآتش، صنعت و غیره داشته باشد.

خلفی یادآور شد: مرکز پرتودهی الکترون صنعتی با شتاب‌دهنده بومی کاربرد فراوانی در بخش‌های صنعتی، پزشکی، کشاورزی و غیره دارد که این مرکز نخستین شتابگر ساخته شده توسط دانشمندان کشور در قزوین است که درصدد هستیم تا طرح پرتودهی الکترون‌ها را در آن در یک ماه آینده آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین به یک آزمایشگاه تخصصی هم نیازمند است تا بتواند به طور کامل فعالیت‌ها را ادامه دهد که هم‌اکنون در حال نصب تجهیزات آزمایشگاهی هستیم تا زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی، تحقیقاتی و پژوهشی در مرکز پرتودهی الکترون صنعتی فراهم شود.

رئیس پژوهشگاه انرژی اتمی گفت: امیدورایم در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ و همکاری‌های لازم صورت گیرد.

گفتنی است در این دیدار اصغر زارعان مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم حضور داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار