مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در 110 بقاع متبرکه استان قزوین مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود که در آن هیئات مذهبی با سخنرانانی از قم و مشهد به مرثیه‌سرایی در وصف اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌پردازند.
کد خبر: ۵۰۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 28 September 2017
به گزارش تابناک ار قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از ویژه برنامه رهروان زینبی در چهار بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: این ویژه برنامه در دوازدهم محرم‌الحرام، روز 11 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود که ویژه برنامه آن در چهار انبیاء(ع) شهر قزوین است.

وی ادامه داد: در 110 بقاع متبرکه استان قزوین مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود که در آن هیئات مذهبی با سخنرانانی از قم و مشهد به مرثیه‌سرایی در وصف اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: 42 نفر از مبلغان قم در بقاع متبرکه و روستاها حضور دارند که در قالب خیمه‌های معرفت، مشاوره خانواده و غیره فعالیت کرده و برخی از مبلغان هم بومی بوده که مشغول به فعالیت هستند.

عادل عنوان کرد: نمایشگاهی در امامزاده اسماعیل(ع) شهر قزوین برگزار شده است که به صورت نمادین اتفاقات و رویدادهای کربلا را به تصویر کشانده و راوی هر یک از آن‌ها را برای نوجوانان و جوانان بازگو می‌کند.

این مسؤول تصریح کرد: ویژه برنامه‌هایی در ایام ماه محرم از سوی خیران استان قزوین برگزار شود که با پذیرایی و اطعام همراه است و در آن هیأت‌امنا، خادمان مساجد، خادمان بقاع متبرکه، مسؤولان فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و خیران نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: طبق سنوات گذشته برپایی موکب برای زائران از سوی این اداره‌کل برپا می‌شود که موکب اصلی در نجف اشرف بوده و با هماهنگی‌های ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین استان برپا می‌شود و در مرز مهران هم پشتیبانی از زائران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

عادل گفت: آستان بی‌بی زبیده‌خاتون(س) شهر قزوین تلاش می‌کند در کربلا موکب برپا کرده و به زائران خدمات شایانی ارائه دهد و یک موکب هم در نجف اشرف طی دهم تا 21 آبان ماه سال جاری به مدت 11 روز در 100 متری حرم در شارع طوسی برپا می‌شود که بخش فرهنگی، نماز جماعت بر پایی حسینیه و مادحان سرشناس در آن مشغول فعالیت هستند.

وی از توزیع 60 هزار وعده غذای گرم و 40 هزار میان وعده برای زائران حسینی در اربعین خبر داد و افزود: 50 نفر به عنوان خادم در موکب فعالیت می‌کنند که از کارمندان اوقاف و خادمان هستند که به صورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: به منظور حمایت از تولیدات، در این موکب از محصولات خود استان استفاده می‌شود که از بُعد بهداشت، سلامت و غیره به نجف اشرف ارسال می‌شود و همچنین تمهیدات اسکان و سرویس بهداشتی در کنار پذیرایی برای زائران حسینی پیش‌بینی شده است.

عادل ادامه داد: یک دستگاه نان‌پزی از استان قزوین در موکب به پخت نان مشغول می‌شود که هزینه آن از موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی بوده است و پروانه موکب هم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر شده است.

این مسؤول اذعان کرد: روادید 50 نفر نیروی اعزامی از سوی عتبات عالیات و موقوفات تهیه شده است و همچنین برخی از اقلام همانند پتو، موکت و ظروف از سوی هفت پایگاه در بقاع متبرکه با همکاری ستاد عتبات عالیات، ستاد اربعین استان و مردم جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: این اقلام در چهار پایگاه امامزاده حسین(ع)، امامزاده سیدمحمد(ع)، چهارانبیاء(ع) و بی‌بی زبیده‌خاتون(س) شهر قزوین و مابقی هم در شهرستان‌های استان جمع‌آوری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار