معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین مطرح کرد
معاون برنامه‌ريزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: 12 قرارداد راكد نيروگاه‌های مقياس كوچك(CHP) مستقر در شهرك‌های صنعتی استان در كارگروه ويژه پايش مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۹۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 19 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، شهریار کشاروز در پایان نخستین جلسه کارگروه ویژه بررسی و پایش قراردادهای راکد نیروگاه‌های مقیاس کوچک اظهار داشت: در راستای عدم اجرای تعهدات قراردادی واحدهای احداث‌کننده نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک (CHP) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 12 پرونده با حضور نمایندگان شرکت‌های توزیع نیروی برق، گاز، سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت و معدن استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تصمیم کمیته پایش افزود: از 12 پرونده مورد بررسی، چهار مورد به هیأت حل اختلاف و داوری جهت طی مراحل فسخ قرارداد ارجاع و مابقی با اعطای مهلت مقرر شد در اسرع وقت نسبت به  تکمیل ساخت و ساز و نصب ماشین‌آلات و راه‌اندازی آن اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از واگذاری 43 قرارداد به متقاضیان احداث نیروگاه مقیاس مولد برق خبر داد و تصریح کرد: همگام با  اجرای سیاست‌های حمایتی دولت در تأمین برق واحدهای صنعتی متوسط و کوچک نسبت به استقرار چند واحد نیروگاه مقیاس کوچک اقدام شده است.

کشاورز  گفت : تاکنون هشت واحد تولیدکننده برق مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی کاسپین یک، لیا، حیدریه با ظرفیت تولید 18 مگاوات برق به بهره‌برداری رسید و چهار واحد در شهرک‌های صنعتی کاسپین دو، آراسنج، نواحی صنعتی دانسفهان و اسفرورین در مرحله تولید آزمایشی بوده که کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسؤول با اشاره به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های برق در شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش بهره‌وری، استفاده از سوخت طبیعی گاز و افزایش پایداری شبکه برق از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار